کد خبر: 439697
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۷ ۱۴:۳۷:۵۷
| |

محمود احمدی بیغش، نماینده مجلس:

در اعلام وصول طرح‌ها سلیقه‌ای عمل نکنید

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در تذکری به محمدباقر قالیباف از او خواست به مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام رفتار نکرده و در اعلام وصول طرح‌ها و سوال از مسئولان سلیقه‌ای عمل نکند.

در اعلام وصول طرح‌ها سلیقه‌ای عمل نکنید
کد خبر: 439697
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۷ ۱۴:۳۷:۵۷

اعتمادآنلاین| نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در تذکری به محمدباقر قالیباف از او خواست به مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام رفتار نکرده و در اعلام وصول طرح‌ها و سوال از مسوولان سلیقه‌ای عمل نکند.

در جلسه امروز - یکشنبه - مجلس شورای اسلامی «محمود احمدی بیغش» در تذکر شفاهی خود به رییس مجلس و هیات‌رئیسه افزود: چرا رییس مجلس و هیات رئیسه به نطق‌های نمایندگان توجه نمی‌کنند و تا زمانی که نماینده می‌خواهد نطق کند، رییس مجلس از صحن خارج می‌شود.

وی افزود: رییس مجلس قول داده بود که این مجلس با مجلس قبل متفاوت است. اما چرا رییس مجلس و هیات رئیسه اجازه نمی‌دهند سوال 200 نماینده از آقای رییس جمهور اعلام وصول شود؟

وی ادامه داد: آیا اینجا مجمع تشخیص مصلحت است که رییس مجلس اعلام می‌کند چه چیزی وصول شود و چه چیزی وصول نشود؟

احمدحسین فلاحی نیز در اخطاری بر اساس اصل 121 قانون اساسی گفت: همه مردم منتظر هستند تا مجلس نسبت به وعده‌هایی که داده است به درستی عمل کند در غیر این صورت مردم دلسرد شده و و مشخص خواهد شد ما به وظایف خود به درستی عمل نکردیم.

وی با ابراز نگرانی از افزایش تعداد کشته‌شدگان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا که مانند سقوط یک هواپیما در روز است، تصریح کرد: به‌رغم فعالیت برخی از استان‌ها برای ساخت واکسن کرونا، هنوز جواب قطعی دراین باره دریافت نشده است که این موضوع بیشتر نگران‌کننده است. البته وزارت بهداشت تلاش‌های لازم رادر این زمینه انجام می‌دهد ولی کادر درمانی فرسوده شدند.

«علیرضا پاک‌فطرت» نماینده شیراز نیز تذکر خارج از دستور خود در پیشنهادی به هیات‌رئیسه مجلس اظهار داشت: بعد از دو هفته تعطیلی مجلس وقتی دستور جلسه را دیدم تعجب کردم. در حالی که بهتر است نمایندگان به جای پرداخت به طرح‌های یک فوریتی و دوفوریتی به عدم ثبات اقتصادی دربازار و مشکلات در بخش ارز، فولاد، خودرو، بورس و طلا بپردازند.

وی افزود: امروز فقرا در حال ضعیف شدن و تولیدکنندگان در حال ورشکست‌شدن هستند و در این زمان اگر قیمت‌ها در همه بخش‌ها کنترل شود و چند قانون در تسهیل فضای کسب و کار انجام شود و مجلس یک ماه وقت خود را برای بهبود وضعیت اقتصادی بگذارد، می‌توان به ثبات قیمت امیدوار بود.

«جلیل رحیمی جهان‌آبادی» نماینده تربت جام نیز در تذکر شفاهی پس از اعلام نیازها و کمبودهای حوزه انتخابی خود، اظهارداشت: در کشور باید بحران عمده کشور را شناساسی کرده و پیشنهاد می شود وقت مجلس به مدت یک یا دو هفته به موضوعات اقتصادی و معیشتی مردم اختصاص داده شود.

علیرضا سلیمی، نماینده محلات و دلیجان نیز در تذکر شفاهی خود عنوان کرد: صدهزار میلیارد تومان قرار بود دولت برای خسارت به کسب و کارهایی که از کرونا آسیب دیدند اختصاص بدهد، ولی درحوزه انتخابی بنده به هیچ صنفی هنوز خسارتی پرداخت نشده و لازم است دیوان محاسبات در این زمینه ورود کند.

وی ادامه داد: یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مبارزه با کرونا توسط دولت برداشت شد و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفتند فقط 27 درصد برای مبارزه با کرونا اختصاص داده شده است. سوال این است که بقیه این مبلغ کجاست؟

نماینده مردم محلات خاطرنشان کرد: قرار بود شبکه شاد مجانی باشد که نیست و کشوری که دومین ذخائر گاز جهان را دارد در بیشتر حوزه‌های انتخابی از داشتن کپسول گازمایع محروم است، آیا زمان ورد سازمان بازرسی کل کشور دیگر نهادها فرا نرسیده است؟

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها