کد خبر: 439781
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۸ ۰۸:۰۷:۴۰
| |

عقب‌نشینی ارتش ترکیه از بزرگترین پست دیده‌بانی‌ خود در استان حماه

منابع از عقب‌نشینی ارتش ترکیه از بزرگترین پست دیده‌بانی‌ خود در استان حماه بعد از محاصره آن توسط ارتش سوریه خبر دادند.

عقب‌نشینی ارتش ترکیه از بزرگترین پست دیده‌بانی‌ خود در استان حماه
کد خبر: 439781
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۸ ۰۸:۰۷:۴۰

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پست دیده‌بانی ترکیه در شهر مورک در استان حماه سوریه شاهد تحرکات غیرعادی است و کامیون‌ها و نفربرهایی وارد این مرکز شده اند.

نیروهای ترکیه در داخل این پست دیده‌بانی که توسط ارتش سوریه محاصره شده است، شروع به از بین بردن تجهیزات لجستیکی و برداشتن برج‌های مراقبتی کرده‌اند.

منابع امنیتی اعلام کردند، نیروهای ترکیه تصمیم گرفته‌اند از این پست دیده‌بانی عقب‌نشینی کنند. آن‌ها به طرف روسی در این باره اطلاع داده‌اند و با آن هماهنگی صورت گرفته است.

این منابع اعلام کردند،اگر اتفاقی نیفتد ظرف 24 ساعت آتی عقب‌نشینی انجام می‌شود.

همچنین دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، نیروهای ترکیه در پست دیده‌بانی9 که بزرگترین پست دیده‌بانی این کشور در حومه شمالی حماه است، برای عقب‌نشینی آماده شده‌اند. این نیروها حدود دو سال و چهار ماه است که در پست دیده‌بانی مورک هستند.

این منابع اعلام کردند، این عملیات به رغم اظهارات مکرر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه درباره لزوم عقب‌نشینی نیروهای نظام از تمام مناطقی که از آوریل 2019 بر آن سلطه یافته‌اند، انجام می‌شود.

اوت 2019، ارتش سوریه با حمایت هوایی روسیه توانست مورک را از وجود تروریست‌های جبهه النصره پاکسازی کند. مورک در جاده بین المللی بین حماه و حلب واقع است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها