کد خبر: 439840
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۸ ۱۰:۲۰:۱۰
| |

یک افشاگری بزرگ علیه تاماش آیان

رییس کنفدراسیون وزنه برداری اروپا عنوان کرد: من برای تغییر فرهنگ وزنه برداری تلاش زیادی کردم اما فساد از من قوی تر بود و تاماش آیان نیز افراد زیادی را پرورش داده است.

یک افشاگری بزرگ علیه تاماش آیان
کد خبر: 439840
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۸ ۱۰:۲۰:۱۰

اعتمادآنلاین| رییس کنفدراسیون وزنه برداری اروپا عنوان کرد: من برای تغییر فرهنگ وزنه برداری تلاش زیادی کردم اما فساد از من قوی تر بود و تاماش آیان نیز افراد زیادی را پرورش داده است.

آنتونی اورسو، رییس کنفدراسیون وزنه برداری اروپا هفته گذشته در واکنش به تصمیمات اخیر هیات اجرایی فدراسیون جهانی وزنه برداری از حضور در هیات اجرایی استعفا داد. او اعلا کرد قصد ندارد در انتخابات پیش رو، کاندیدای ریاست و هیات اجرایی شود.

او گفت: من تمام تلاش خود را برای خدمت به وزنه برداری انجام دادم اما انرژی بیشتری برای این کار ندارم و پروژه های متفاوتی در زندگی ام دارم که می خواهم به آنها رسیدگی کنم. من مقدار زیادی از پول خود را هزینه کردم و به سراسر جهان رفتم تا به مردم بگویم که ما نیاز داریم فرهنگ فساد موجود در وزنه برداری و فرهنگی که تاماش آیان (رییس مستعفی فدراسیون جهانی) ایجاد کرده است را تغییر دهیم. بسیاری از مردم به من گوش دادند اما فساد از من قوی تر بود.

اورسو ادامه داد: تاماش آیان در این 40 سال افراد زیادی را پرورش داده است که من آنها را پسران و دختران آیان می نامم. امیدوارم حرف‌های من را که 10 سال است بازگو می کنم بفهمند و بدانند که ما در وزنه برداری به افراد درستکار احتیاج داریم نه دوپینگ و فعالیت های مجرمانه.

رییس کنفدراسیون اروپا در با انتقاد از هیات اجرایی فدراسیون جهانی تصریح کرد: من هیچ نشانه ای از صلاحیت در هیات اجرایی نمی بینم.

پروژه مناسب، چشم انداز خوب و رهبری مناسب هیچ کدام در این هیات اجرایی دیده نمی شوند. ما به اقدامات و نظارت مستقیم IOC نیاز داریم. ما باید قانون اساسی جدید، دستورالعمل های جدید، قوانین جدید و یک رویکرد کاملا جدید برای مدیریت وزنه برداری داشته باشیم اما این اقدامات در این هیات اجرایی اتفاق نخواهد افتاد.

اکنون نیز بیش از 11 هزار و 300 نفر طوماری را که سارا دیویس، رئیس کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی وزنه برداری آماده کرده بود امضا کردند و خواستار عدم رای اعتماد به هیات اجرایی فدراسیون جهانی وزنه برداری شدند. دیویس آن را به IOC ارائه خواهد داد.

تاماش آیان، رییس پیشین فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به اتهام فساد مالی و دوپینگ سیستماتیک مجبور به استعفا از سمت خود شد. هیات اجرایی فدراسیون جهانی نیز اورسلا پاپاندرئا، نایب رییس فدراسیون جهانی را جایگزین تاماش آیان کرد اما سپس در یک تصمیم ناگهانی او را برکنار کرد. اینتارات تایلندی، نایب رییس اول فدراسیون جهانی نیز که جایگزین پاپاندرئا شده بود پس از 48 ساعت از سمت جدیدش کناره گیری کرد. در نهایت هیات اجرایی دست به انتخاب سوم زد و سمت ریاست موقت را بر عهده مایکل ایرانی که یک پزشک بریتانیایی است، گذاشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها