کد خبر: 439852
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۸ ۱۰:۳۹:۰۰
| |

یعقوب رضازاده، عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس:

فروش تسلیحات می‌تواند منجر به درآمدزایی برای کشور شود

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی گفت: در کنار تلاش‌هایی که برای رفع مشکلات اقتصادی صورت می‌گیرد، فروش تسلیحات به صورت قانونی علاوه بر اینکه به حفظ امنیت و صلح کمک می‌کند، می‌تواند یک درآمد خوبی برای کشور داشته باشد.

فروش تسلیحات می‌تواند منجر به درآمدزایی برای کشور شود
کد خبر: 439852
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۸ ۱۰:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| یعقوب رضازاده، عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره لغو تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران ذیل برجام گفت: تحریم‌هایی در خصوص خرید و فروش سلاح برای ایران در نظر گرفته شده بود و همین اواخر ایالات متحده و بعضی از کشورها مانند جمهوری دومینیکن در شورای امنیت سعی کردند این تحریم‌ها تداوم پیدا کند اما کشورهای اروپایی، منطقه، چین و روسیه علیه آنچه که آمریکا و برخی از کشورهای دیگر می‌خواستند، رای دادند.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای اروپایی و منطقه به این نتیجه رسیدند که ما به دنبال صلح و دوستی هستیم و جمهوری اسلامی ایران در منطقه به دنبال ثبات، امنیت و آرامش است و به خوبی می‌تواند این نقش ارزشمند را ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: طرف‌های ایران هنگامی که به این باور رسیدند دفاع نظامی و تسلیحاتی ایران می‌تواند منجر به آرامش شود به این مسئله رای مثبت دادند.

نماینده مردم سلماس در مجلس اسلامی تاکید کرد: تقویت بنیه دفاعی ایران می‌تواند در منطقه از زیادیخواهی امریکا و اسرائیل جهانخوار جلوگیری کند و بسیار مفید باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه شاهد بودیم کشورهای دیگر طرف برجام به طرح آمریکا در خصوص تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران رای منفی دادند. از روز یکشنبه بیست و هفتم مهرماه رسماً این تحریم‌ها برداشته شد و از این به بعد در امر خرید و فروش سلاح به کشورهای منطقه می‌توانیم نقش مثبتی ایفا کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از نظر تولید سلاح‌های دفاعی، ایران به خودکفایی رسیده است و نیازی به سایر کشورها ندارد، گفت: از این پس ما می‌توانیم برای کشورهای همسایه سلاح تهیه کنیم و علیه دشمنانی که منطقه را تهدید می‌کنند بایستیم. ما می‌توانیم یک نقش مثبت و حافظ صلح و امنیت در منطقه داشته باشیم.

وی ادامه داد: فروش سلاح به صورت قانونی علاوه بر این که منجر به ثبات و امنیت در منطقه می‌شود می‌تواند در اقتصاد نیز نقش موثری داشته باشد.

رضازاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فروش سلاح به صورت قانونی و رسمی از سوی جمهوری اسلامی ایران چه تاثیری بر روی اقتصاد خواهد گذاشت؟ گفت: همان‌طور که می‌دانید آقایان ظریف و همتی سفرهایی را به کشورهای همسایه داشتند و بحث مطالبات جمهوری اسلامی ایران را مطرح کردند، این عزیزان سفرهایی به ترکیه، عراق ،چین، کره‌جنوبی و افغانستان داشتند که می‌تواند در حل مشکلات بسیار موثر باشد و مشکلات اقتصادی را تا حدودی حل کند.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در کنار تلاش‌هایی که برای رفع مشکلات اقتصادی صورت می‌گیرد، فروش تسلیحات به صورت قانونی علاوه بر اینکه به حفظ امنیت و صلح کمک می‌کند، می‌تواند یک درآمد خوبی برای کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: بالاخره تمامی کشورها در بحث تهیه و تولید سلاح های متعارف، درآمدهایی را برای خودشان در کوتاه و بلند مدت در نظر می‌گیرند و با توجه به آن، سیاست اقتصادی شان را پایه گذاری می‌کنند که برای ما هم می تواند چنین اتفاقی بیفتد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها