حسن روحانی رئیس‌جمهوری در دیدار با عبدالله عبدالله:

راه‌حل صلح در افغانستان گفت‌وگوهای سیاسی و مذاکره بین‌الافغانی است / راه آهن خواف – هرات طی روزهای آینده افتتاح می شود

رئیس‌جمهوری با ابراز امیدواری به موفقیت تلا‌ش‌های شورای عالی مصالحه برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان، گفت: مهم این است که مردم این کشور بعد از سالها جنگ و درگیری به یک صلح واقعی برای حفظ دستاوردهای خود دست یابند و راه حل این مشکل نیز گفت و گوهای سیاسی و مذاکره بین الافغانی است.

راه‌حل صلح در افغانستان گفت‌وگوهای سیاسی و مذاکره بین‌الافغانی است / راه آهن خواف – هرات طی روزهای آینده افتتاح می شود
کد خبر: 439900
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۸ ۱۳:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه افغانستان ظهر امروز با حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

روحانی در این دیدار با بیان اینکه در طول دوره ای که افغانستان در برابر تجاوزات بیگانه قرار داشته، ملت و دولت ایران در کنار دولت و مردم این کشور بوده اند، گفت: امیدواریم صلح و امنیت پایدار در این کشور برقرار باشد و مردم افغانستان در آرامش زندگی کنند.

رئیس جمهور با ابراز امیدواری به موفقیت تلاش های شورای عالی مصالحه برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان، اظهارداشت: مهم این است که مردم این کشور بعد از سالها جنگ و درگیری به یک صلح واقعی برای حفظ دستاوردهای خود دست یابند و راه حل این مشکل نیز گفت و گوهای سیاسی و مذاکره بین الافغانی است.

روحانی با بیان اینکه دخالت و حضور آمریکا به عنوان یک کشور متجاوز در افغانستان با خواست و نظر مردم این کشور همسو نبوده است، تصریح کرد: دولت آمریکا که در سیاست های خود در منطقه و جهان شکست خورده و موفقیتی نداشته است، بدنبال بهره برداری انتخاباتی از مذاکرات صلح در افغانستان است.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به روابط خوب ایران و افغانستان به عنوان دو کشور دوست و همسایه، بر توسعه و تعمیق روابط تهران - کابل تاکید کرد و اظهارداشت: توافق بلند مدت بین دو کشور می تواند به توسعه و تعمیق روابط در همه زمینه ها بیانجامد.

روحانی با اشاره به افتتاح راه آهن خواف - هرات طی روزهای آینده، اتصال راه آهن های ایران و افغانستان را موجب تقویت همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور دانست و افزود: ایران آمادگی دارد که با اتصال خط لوله گاز و فراورده های نفتی به افغانستان امکان استفاده مردم این کشور از این انرژی ها را فراهم کند.

رئیس جمهور در پایان تاکید کرد: همانطور که همیشه در کنار مردم افغانستان بوده ایم، در آینده هم حمایت خود را از این کشور و همه جهات و اقوام و گروه‌های صلح‌طلب ادامه خواهیم داد و امیدواریم شاهد برقراری امنیت پایدار در این کشور باشیم.

عبدالله عبدالله: پیام حمایت ایران را به کابل خواهم برد

«عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نیز در این دیدار، از حمایت ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران درخصوص تحولات و تلاش ها برای برقراری صلح و امنیت پایدار در این کشور قدردانی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران دوست و همسایه خوب افغانستان است.

عبدالله عبدالله همچنین از میزبانی ایران از مهاجران افغانستانی طی سال های متمادی جنگ و درگیری در این کشور قدردانی کرد و گفت: در سفرم به تهران با مقامات جمهوری اسلامی دیدارهای خوبی داشتم و پیام حمایت ایران را به کابل خواهم برد و توافقات دو کشور را پیگیری خواهم کرد.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان ابراز امیدواری کرد که با حمایت و مواضع ایران شاهد به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح افغانستان و برقراری امنیت و آرامش پایدار در کشورش باشد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها