«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

انتخابات آمریکا | ادامه کمپین‌های انتخاباتی آمریکا و موج دوم کرونا

ترامپ ایالت‌هایی را که در سال 2016 در آنها پیروز شده هدف قرار داده است و اگر بخواهد 270 رأی کالج الکترال مورد نیاز برای ماندن در کاخ سفید را به دست آورد، نباید در هیچکدام آنها شکست بخورد. در عین حال نظرسنجی‌ها همچنان نشان می‌دهند او شرایط خوبی ندارد.

انتخابات آمریکا | ادامه کمپین‌های انتخاباتی آمریکا و موج دوم کرونا
کد خبر: 439907
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۸ ۱۴:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن- در حالی که ترامپ کمتر از 2 هفته برای تغییر وضعیت بد خود در نظرسنجی‌ها فرصت دارد، اوج گرفتن دوباره ویروس کرونا می‌تواند تلاش رئیس‌جمهور آمریکا برای رسیدن به دور دوم ریاست‌جمهوری را ناکام بگذارد. حالا ترامپ مبارزه در ایالت‌های حساس را آغاز کرده است.

ترامپ در مبارزه با بایدن و کرونا

به گزارش اعتمادآنلاین و به نقل از گاردین، آمار روزانه مبتلایان به کرونا در ایالات متحده در حدود 55 هزار نفر است که بالاترین آمار از ماه ژوییه تاکنون است. آمار همچنین در 40 ایالت بالا رفته که بسیاری از آنها ایالت‌هایی هستند که جمهوری‌خواهان باید در انتخابات 3 نوامبر در آنها پیروز شوند.

اما با وجود عقب بودن از رقیب دموکرات در همه نظرسنجی‌های ملی که نشان‌دهنده‌ی عدم اعتماد و تایید عمومی در مقابله با پاندمی کروناست، ترامپ همچنان به برگزاری گردهمایی‌های بزرگ که در آنها تعداد کمی از هوادارانش ماسک زده و فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنند، ادامه می‌دهد.

ترامپ روز یکشنبه در نوادا بود و قبل از گردهمایی، در کلیسایی در لاس‌وگاس حاضر شد. پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده نیز هزاران نفر در گردهمایی‌های ایالت‌های خاکستری شرکت کنند؛ دوشنبه در آریزونا، سه‌شنبه در پنسیلوانیا و چهارشنبه در کارولینای شمالی.

t

در مصاحبه‌ی یکی از شبکه‌های رادیویی در ویسکانسن با ترامپ از او سوال شد که آیا گردهمایی‌هایی با حضور افراد بدون ماسک و در فاصله نزدیک به هم پیام غلطی را به مردم منتقل نمی‌کند؟ در پاسخ گفت: من این‌طور فکر نمی‌کنم چون اعتقاد چندانی به تعطیلی ندارم.

به نقل از وبسایت FiveThirtyEight.com، ترامپ در سال 2016 با کمتر از یک امتیاز در ویسکانسین پیروز شد، اما اکنون بیش از هفت امتیاز عقب است.

در گردهمایی جینسویل در روز شنبه رئیس‌جمهور تاکید کرد که در حال پیروزی در مبارزه با پاندمی هستند، با این وجود آماری که از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های فدرال منتشر می‌شود به طور مداوم خلاف این موضوع را نشان می‌دهد.

تنها ایالت‌های ورمونت و میزوری گزارش کرده‌اند که در طول هفته گذشته آمار موارد ابتلا کاهش یافته است. کانتیکت و فلوریدا با افزایش 50 درصدی آمار مبتلایان در صدر جدول هستند و به گزارش دانشگاه جان هاپکینز در 27 ایالت دیگر نیز آمار مبتلایان بین 10 تا 50 درصد رشد داشته است.

تاکنون بیش از 8.1 میلیون مورد ابتلا به کرونا در ایالات متحده تایید شده و آمار جان‌باختگان 220 هزار نفر است.

با این وجود ترامپ در ویسکانسین گفت: «در شرایط خوبی هستیم. واقعاً عالی کار می کنیم. در حال در دست گرفتن کنترل اوضاع هستیم. واکسن‌های باورنکردنی‌ای داریم که به زودی بیرون می‌آیند.»

روز یکشنبه در برنامه Meet the Press شبکه NBC الکس آزار، وزیر بهداشت، از مردم آمریکا درخواست کرد «کمی دیگر تحمل کنید. ما خیلی نزدیک هستیم. تنها چند هفته تا آنتی‌بادی‌های مونوکلونال برای ساخت واکسن ایمن و موثر فاصله داریم. ما باید به آن روز برسیم. بنابراین لطفاً کمی بیشتر از وقت خود را به ما بدهید، به رفتار مسئولانه شستن دست‌ها، رعایت فاصله و زدن ماسک در صورتی که مجبور به رعایت نکردن فاصله هستید، ادامه دهید.»

اما آزار از پاسخ به سوالات در مورد اینکه چرا رئیس‌جمهور نمی‌تواند چنین مشاوره‌ای ارائه دهد، طفره رفت.

بایدن: ترامپ همچنان به ما در مورد شرایط دروغ می‌گوید

روز یکشنبه در کارولینای شمالی، بایدن به طرفدارانش گفت: «همان‌طور که پدربزرگ من می‌گفت «اگر اوضاع در حال بهتر شدن بود او از خوشی دیوانه می‌شد.» اوضاع بدتر می‌شود و او همچنان به ما در مورد شرایط دروغ می‌گوید.»

بایدن

کامالا هریس، معاون جو بایدن، پس از مثبت شدن تست کرونای یکی از دستیارانش برنامه‌های این هفته خود را کنسل کرد. او روز دوشنبه در فلوریدا به کمپین انتخاباتی باز خواهد گشت. دوشنبه اولین روز رأی‌گیری زودهنگام در این ایالت است.

ترامپ ایالت‌هایی را که در سال 2016 در آنها پیروز شده هدف قرار داده است و اگر بخواهد 270 رأی کالج الکترال مورد نیاز برای ماندن در کاخ سفید را به دست آورد، نباید در هیچکدام آنها شکست بخورد. در عین حال نظرسنجی‌ها همچنان نشان می‌دهند که او شرایط خوبی ندارد.

ترامپ در ایالت پنسیلوانیا، که در سال 2016 با 45000 رأی کمتر از 6 میلیون رأی هیلاری کلینتون را شکست داد، با 6 امتیاز از بایدن عقب است. در آریزونا او در حدود چهار امتیاز عقب است، همان اختلاف امتیازی که در سال 2016 موجب پیروزی‌اش شد.

آخرین مناظره روز پنجشنبه برگزار می‌شود

رونا مک‌دانیل، رئیس کمیته ملی جمهوری‌خواهان، می‌گوید که نظرسنجی‌ها را باور ندارد. او به ABC's This Week گفت: «من شور و شوق بیشتری نسبت به سال 2016 می‌بینم. من هر روز داده‌ها را مطالعه می‌کنم. ما می‌دانیم که رأی‌دهندگان ما قرار است در روز انتخابات شرکت کنند. آنها به رأی‌گیری پستی اعتماد ندارند. آنها همین حالا در ایالت‌هایی که رأی‌گیری زودهنگام در جریان است در حال رأی دادن هستند.»

ترامپ روز پنجشنبه در آخرین مناظره در نشویل ایالت تنسی با بایدن روبه‌رو خواهد شد. اولین مناظره 2 نامزد با طفره رفتن و قطع کردن مکرر حرف بایدن از طرف ترامپ همراه بود. دومین مناظره پس از آنکه ترامپ به ویروس کرونا مبتلا شد و سه روز را در بیمارستان سپری کرد و بعد حاضر به مناظره مجازی نشد، لغو شد.

در دستور کار این هفته همچنین نامزدی قاضی دست‌راستی امی کنی برت در دادگاه عالی نیز قرار دارد.

دموکرات‌ها به عجله جمهوری‌خواهان برای پر کردن صندلی خالی روث گینزبرگ در دیوان عالی اعتراض دارند، اما اگر حمایت جمهوری‌خواهان جلب شود، آنها نمی‌توانند مانع این موضوع شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها