کد خبر: 439909
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۸ ۱۳:۱۳:۵۲
| |

چه کسی جانشین گواردیولا می‌شود؟

کارنامه پپ گواردیولا امسال با نتایج غیرقابل قبول و شکست‌های غیرمنتظره لکه دارتر شد. حالا کار به جایی کشیده شده که رسانه‌های انگلیسی هر روز نام یک نفر را به عنوان گزینه جانشینی پپ معرفی می کنند.

چه کسی جانشین گواردیولا می‌شود؟
کد خبر: 439909
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۸ ۱۳:۱۳:۵۲

اعتمادآنلاین| فصل گذشته نه در لیگ برتر قهرمان شد و نه توقعات اروپایی شیخ منصور را برآورده کرد. کارنامه پپ گواردیولا امسال با نتایج غیرقابل قبول و شکست‌های غیرمنتظره لکه دارتر شد. حالا کار به جایی کشیده شده که رسانه‌های انگلیسی هر روز نام یک نفر را به عنوان گزینه جانشینی پپ معرفی می کنند. مرد موفق نیمکت بارسلونا اکنون بعد از یک دهه به بن‌بست خورده و جانشینان خاصی هم برایش گمانه‌زنی شده است.

اریک تن‌هاخ


از لحاظ ظاهری شبیه پپ است. دفاع وسط سال های نچندان دور باشگاه توئنته هلند تجربه کار کردن با گواردیولا را زمانی که مربی تیم رزروهای بایرن مونیخ بود داشت. اریک تن‌هاخ 50 ساله در قامت سرمربی آژاکس توانست نام خودش را به عنوان مربی درجه یک و قابل اعتماد معرفی کند. مربی که با آژاکس در لیگ قهرمانان تا نیمه‌نهایی رفت تا کاری را انجام دهد که گواردیولا با کلی هزینه از انجامش عاجز است.

میکل آرتتا


نه به خاطر حضور و عملکردش در آرسنال بلکه به خاطر اینکه کنار پپ کار در سیتی را تجربه کرده و زمانی دستیارش بوده می‌تواند برای سر و سامان دادن به سیتی جزو گزینه‌ها باشد. شاید اگر آرتتا پیشنهاد آرسنال را نمی‌پذیرفت الان حداقل گزینه موقت باشگاه سیتی بود. آرتتا جزو معدود افرادی است که هم در قامت کاپیتان و هم سرمربی آرسنال در اولین فصل حضورش قهرمانی جام حذفی را به دست آورده است.

یولیان ناگلزمن


یک انتخاب آلمانی برای تیم انگلیسی به خودی خود می‌تواند هیجان لیگ برتر را افزایش دهد. لیگ برتر که در یک دهه اخیر از والتر ماتزاری گرفته تا روبرتو دی‌متئو، کاپلو، آنچلوتی و.... را به خود دیده و بعد از امتحان کردن جنس ایتالیایی حالا دانش آلمانی‌ها را می خواهد تست کند. حتی یولیان ناگلزمن هم با 32 سال سن و با تیم لایپزیش کاری در لیگ قهرمانان کرد که پپ در سیتی نتوانست انجام دهد.

مائوریسیو پوچتینو


سرمربی سابق تاتنهام تا یک قدمی هدایت بارسلونا پیش رفت اما نتوانست عهدش با هواداران اسپانیول را بشکند. اکنون می‌گویند جدی‌ترین گزینه مدنظر باشگاه سیتی بعد از جدایی پپ گواردیولا است. کسی که فلسفه بازی‌اش هم نزدیک به پپ است و کارنامه‌اش با تحول تاتنهام و حضور در فینال لیگ قهرمانان قابل دفاع. 100 پیروزی در لیگ برتر با انجام 197 مسابقه برای این مربی آرژانتینی ثبت شده است.

مکس آلگری


نسخه ایتالیایی یک دهه است که برای انگلیسی ها نوشته می‌شود و اینبار سیتی نزدیک به آن است. مکس آلگری سرمربی که میلان آخرین قهرمانی را با او به دست آورده و بعد از قهرمانی با یوونتوس استراحت را در پیش گرفته، می‌تواند با نشستن روی نیمکت سیتی چالشی جذاب را امتحان کند. آلگری از نظر مربیگری با 189 حضور و 142 برد در 5 سال اخیر آماری بهتر از گواردیولا ثبت کرده و بعید نیست در غیرمنتظره‌ترین حالت ممکن به منچستر سفر کند.

منبع: خبرورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها