ترامپ:

اگر در انتخابات برنده شوم ایران با من تماس می‌گیرد/ اقتصاد ایران فاجعه است

رئیس‌جمهور آمریکا در تجمع انتخاباتی بامداد امروز دوشنبه(به وقت تهران) ضمن تاختن به مواضع رقیب دموکراتش مدعی شد اولین کشوری که بعد از پیروزی او در انتخابات با او تماس می‌گیرد، ایران خواهد بود.

اگر در انتخابات برنده شوم ایران با من تماس می‌گیرد/ اقتصاد ایران فاجعه است
کد خبر: 439948
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۸ ۱۴:۴۰:۱۴

اعتمادآنلاین| دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه تجمعات انتخاباتی خود این بار به کارسون سیتی ایالت نوادا رفت و در سخنرانی در جمع هوادارانش در این شهر درباره مسائل مختلف ادعاهایی را مطرح کرد.

او سخنرانی خود را با موضوع ابتلای اخیرش به ویروس کرونا و حضورش در بیمارستان نظامی والتر رید در حومه پایتخت آمریکا آغاز کرد.

ترامپ اذعان کرد: آنقدرها حالم خوب نبود اما با انتقال به بیمارستان نظامی و درمان از طریق پادتن حالش کاملا خوب شده و ساعتی بعد از تزریق پادتن، «من احساس کردم که سوپرمن شده‌ام».

رئیس‌جمهور آمریکا سپس از مردم نوادا و هوادارانش خواست در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (13 آبان) به او رای بدهند تا جو (بایدن) خوابالود رئیس‌جمهور نشود.

وی سپس به شدت به مواضع بایدن و دموکرات‌ها تاخت و مدعی شد که آنها خواهان تعطیل کردن و بستن کشور به بهانه مقابله با کرونا هستند.

او در بخش دیگری از این سخنرانی، جو بایدن را سیاستمدار فاسد خواند و گفت که بایدن همیشه «یک سیاستمدار فاسد بوده است و خانواده بایدن یک شرکت مجرم بوده‌اند».

ترامپ در این سخنرانی از جمهوری‌خواهان خواست یکپارچه و در برابر دموکرات و خطرات آنها اتحاد داشته باشند.

رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا با این ادعا که موج قرمز (رنگ انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه) در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و کنگره در راه است، به مخالفت برخی چهره های جمهوری‌خواه با خودش واکنش نشان داد.

جمهوری‌خواهان از من حمایت کنند

او با ابراز خرسندی از کنار رفتن تعدادی از قانونگذاران جمهوری‌خواه مخالفش از کنگره از قبیل سناتور جف فلیک و باب کورکر، به سخنان اخیر بن ساس سناتورجمهوری‌خواه کنونی مجلس سنای آمریکا علیه ترامپ واکنش نشان داد.

بن ساس پیشتر با هشدار به جمهوری‌خواهان درباره انتخابات سوم نوامبر گفته بود: اکنون احتمال به راه افتادن حمام خون حزب جمهوری‌خواه در سنا وجود دارد و به همین خاطر هرگز سوار قطار ترامپ نشدم.

وی شکست ترامپ را محتمل دانست و گفت خطر سونامی آبی (رنگ انتخاباتی حزب دموکرات) آن‌ها را تهدید می‌کند. ساس از سیاست خارجی ترامپ هم انتقاد کرد و گفت او متحدان آمریکا را رانده و حقوق بشر را نادیده گرفته است.

ترامپ در کارسون سیتی گفت: «جمهوری‌خواهان باید یاد بگیرند که در کنار هم بمانند اما ما برخی افراد احمق داریم که البته برخی از آنها دیگر نیستند، فلیک، کورکر آنها دیگر نیستند (از کنگره استعفا داده‌اند) اما حالا ما این یارو (بن) ساس را داریم که می‌خواهد حرف بزند، بِن کوچولو، بن ساس کوچولو!»

او در این سخنرانی علیه جو بایدن، کامالا هریس معاون او و همچنین هیلاری کلینتون و ماجرای ایمیل‌های جنجالی او در زمان تصدی وزارت خارجه آمریکا شدیدا موضعگیری کرد.

او سپس از پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) و نهادهای قضایی این کشور سوال کرد چرا علیه بایدن در ماجرای فشارهای او به اوکراین برای اخراج دادستان اوکراینی به خاطر تحقیقات درباره فساد شرکت بوریسما تحقیقات نمی کند.

در زمان معاونت ریاست جمهوری بایدن در دولت باراک اوباما، هانتر بایدن پسر بایدن در شرکت بوریسما عضو هیات مدیره بود.

ترامپ بارها در این سخنرانی به هوادارنش گفت که او تنها شانس آنها برای مقابله با سیاستمداران فاسد، رسانه‌های جعلی و شرکت‌ها و کارتل‌های فاسد اقتصادی است.


ترامپ در کارسون سیتی نوادا

رئیس‌جمهور آمریکا نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان این کشور را هم از حملات لفظی خودش بی نصیب نگذاشت و چندین بار به مواضع او تاخت.

در بخشی دیگری از این سخنرانی ترامپ با اشاره به شعار انتخاباتی 2016 خود اشاره کرد و گفت: وقتی من گفتم که خواهان خشکاندن فساد در واشنگتن دی سی هستم، نمی‌دانستم فساد تا این حد عمیق است.

رئیس‌جمهور آمریکا بارها در این سخنرانی جو بایدن را فاسد خواند و گفت او اصلا نباید در رقابت‌های درونی حزب دموکرات پیروز می‌شد و برنی سندرز باید انتخاب می‌شد.

ترامپ سپس به جنجال‌های رسانه‌ای در آمریکا مبنی بر توهین او به کهنه سربازان و اعضای ارتش آمریکا و بازنده خواندن آنها اشاره کرد و شدیدا در رد این ادعا آن را چرت و پرت و ساختگی خواند.

او سپس گفت: «بایدن با اینکه می دانست این خبر و ادعا جعلی است، آن را در کلیپ تبلیغاتی خود قرار داد او واقعا فاسد و ریاکار است».

رئیس‌جمهور آمریکا: بایدن واقعا فاسد است

ترامپ سپس به اعتراضات سراسری در آمریکا بعد از قتل نژادپرستانه جورج فلوید در مینیاپولیس اشاره کرد و معترضان را هرج و مرج طلب خواند و از دموکرات‌ها به دلیل حمایت از آنها، حامیان آشوب و چپ‌های تندرو خواند.

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش پایانی سخنرانی یک و نیم ساعته خود به موضوع سیاست خارجی هم اشاره کرد.

ترامپ حین سخنرانی متوجه حضور جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد خود در کاخ سفید شد و از او درباره وضعیت مذاکرات سازش کشورهای عربی با اسرائیل سوال کرد.

او گفت: «اوه جرد! لطفا بگو خاورمیانه چطور دارد با ما همراهی می‌کند؟ دارد به خوبی با ما همراهی می‌کند درست است؟ خوب شما (خطاب به طرفدارانش در کارسون سیتی) می‌دانید که ما با امارات متحده عربی و بحرین با اسرائیل توافق امضا کردیم)».

تمجید ترامپ از امارات و بحرین به خاطر توافق با اسرائیل

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: «محمد (بن زاید) از امارات متحده عربی یکی از محترمترین جنگجویان خاورمیانه است و (همچنین) با بحرین بستند و کشورهای زیادی هم در صف (انعقاد توافق با اسرائیل) هستند حتی نیویورک تایمز هم گفته که این اقدام، خارق العاده بوده است».

وی سپس با انگشت به داماد خودش و نقش او در توافق سازش بین امارات و بحرین با اسرائیل اشاره کرد و گفت: «این فرد، کار فوق العاده‌ای انجام داده است او اصلا هیچ ادعایی هم نداشته و فقط می‌خواهد کارش را انجام دهد. او همچنین در موضوع به رسمیت شناختن اورشلیم (بیت‌المقدس) به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت (آمریکا) به این شهر هم نقش ایفا کرد. جرد! کار تو عالی بوده است».

رئیس‌جمهور آمریکا در همین بخش از صحبت‌های خودش به حضور تعدادی از ارمنی‌ها در تجمع انتخاباتی کارسون سیتی اشاره کرد.

او گفت: «من بنرها و دست نوشته‌های بسیاری به ویژه در (تجمع انتخاباتی) کالیفرنیا از ارمنستانی‌ها دیده‌ام. آنها (ارمنی‌ها) آدم‌های خوبی هستند و آنها هم آدم‌های تاجر خوبی هستند. ارمنستانی‌ها تجار فوق العاده‌ای هستند. شما روح بزرگی دارید. باید این را بگویم که مردم ارمنستان برای کشور خودشان بسیار احترام قائل هستند».

تعریف ترامپ از ارمنستانی‌ها و حضورشان در تجمعات انتخاباتی‌اش

اظهارات ترامپ درباره حضور ارمنستانی‌ها در تجمعات انتخاباتی خودش در شرایطی مطرح شده که طی روزهای اخیر تنش‌ها بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی همچنان ادامه دارد.

او سپس به تمجید از عملکرد دولتش در خروج از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 موسوم به برجام پرداخت و این توافق را فاجعه‌بار خواند.

ترامپ سپس مدعی شد: «اگر من (در انتخابات ریاست جمهوری 13 آبان آمریکا) برنده شوم، اولین تماسی که با من گرفته می‌شود، از ایران خواهد بود. اقتصاد آنها فاجعه است، تولید ناخالص داخلی آنها 27 درصد کاهش یافته است. من قبلا اصلا همچنین چیزی را نشنیده بودم، این فاجعه است. آنها (ایرانی‌ها با من) تماس خواهند گرفت. من نمی‌خواهم که وضعیت آنها اینطور باشد و می‌خواهم که یک کشور عالی داشته باشند، موضوع خیلی ساده است و آن اینکه آنها سلاح هسته‌ای نمی‌توانند داشته باشند. اگر آنها خواهان یک توافق خوب باشند ما با هم می‌نشینیم و یک توافق خوب خواهیم کرد».

ادعای تازه رئیس‌جمهور آمریکا در شرایطی مطرح شده که او طی هفته‌های اخیر بارها مدعی شده که ایران منتظر انتخابات ریاست جمهوری است و بعد از آن با آمریکا توافق خواهد کرد. او حتی مدعی شده که ایران ظرف سه هفته با او توافق خواهد کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها