کد خبر: 439997
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۹ ۰۵:۴۱:۱۶
| |

حمید ملانوری، دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب:

احزاب به دنبال بالا بردن سطح مشارکت در انتخابات باشند

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: احزاب به دنبال بالا بردن سطح مشارکت در انتخابات باشند.

احزاب به دنبال بالا بردن سطح مشارکت در انتخابات باشند
کد خبر: 439997
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۹ ۰۵:۴۱:۱۶

اعتمادآنلاین| حمید ملانوری مدیرکل سیاسی و دبیر کمیسیون ماده 10 قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی با اشاره به اینکه امروز هفتمین جلسه این کمیسیون در سال جاری برگزارشد، گفت: در جلسه امروز ابتدا به راهبرد نحوه نظارت بر فعالیت های حزبی اشاره شد و مباحثی پیرامون این موضوع با توجه به نقش نظارتی کمیسیون ماده 10 و نقش آن در نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی مطرح شد و اینکه در جامعه فضایی فراهم شود تا بیشترین نفع را از فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی ببریم. قاعدتاً انتظار داریم تا جامعه و کشور ما و نظام جمهوری اسلامی با توجه به اینکه 120 حزب دارای پروانه درکشور داریم، به اندازه این احزاب از فعالیت آنها منتفع شود.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مدیرکل سیاسی وزارت کشور در ادامه افزود: بالا بردن سطح آگاهی مردم، ایجاد آرامش و نشاط سیاسی در جامعه، بالا بردن سطح مشارکت در صحنه های سیاسی خصوصاً در انتخابات به دلیل اینکه یکی از شعارهای اساسی کشور ما بحث دموکراسی و تعیین سرنوشت مردم توسط خودشان، مردم سالاری دینی و شایسته سالاری است، موضوعی است که از فعالیتهای جامعه حزبی کشور مورد انتظار است.

وی بیان کرد: انتخابات محل و زمانی است که تعیین سرنوشت می کنیم و محل و مرجعی است که با مراجعه به صندوق های رای نظر و رای خود را در تعیین سرنوشت خود در امور اجرایی کشور و مسائل توسعه ای به نمایش گذاشته و اعلام می کنیم.

ملانوری در همین راستا تاکید کرد: کمیسیون ماده 10 قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی به شدت علاقمند و پیگیر بوده و برنامه ها، دستورکار و نحوه پیگیری امور در آن به شکلی است که زمینه را به گونه ای فراهم کند تا همه فعالان سیاسی در کشور بتوانند بدون دغدغه خاطر در امنیت و آرامش و خیالی راحت مواضع حزبی خود به جریان بگذارند و تفکرات خودشان را در چارچوب قانون بروز و ظهور دهند، واقعاً بتوانند تعیین کننده باشند و نقش خودشان را ایفا کنند.

دبیرکمیسیون ماده 10 با اشاره به پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری سال 1400، اظهار کرد: علاوه براینکه به لحاظ قانونی و دوره زمانی بایستی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را برگزار کنیم، انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را نیز داریم، بنابراین انتخابات 1400؛ در فضای سیاسی امروزی داخل کشور و همچنین فضای سیاسی بین المللی برای ما بسیار مهم و سرنوشت ساز است و به نوعی در آینده کشور ما بسیار تاثیرگذار است و امیدواریم بیش از هر زمانی فعالان سیاسی ما به ویژه احزاب و گروههای سیاسی ورود جدی داشته باشند و این موضوع و این فضا را به خوبی درک کنند و متناسب با این فضا در کشور برنامه ریزی مناسبی داشته باشند و کمک کنند تا مردم برای یک بار دیگر یک حماسه سیاسی بزرگ خلق کنند و سرنوشت خودشان را به دست کسانی بسپارند که بیشترین اهلیت و صلاحیت را دارند. هم انتخابات ریاست جمهوری و هم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که به عنوان پارلمان های محلی، توسعه و عمران شهر و روستا را رقم می زنند و خدمت مهمی را ارائه می کنند، برای کشور بسیار مهم و ارزشمند هستند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور بررسی مجمع عمومی و انتخابات شورای مرکزی و بازرسین حزب راه ملت برای صدور پروانه را از دیگر دستورکارهای جلسه امروز کمیسیون اعلام کرد و گفت: این حزب پیش از این مراحل تاسیس را طی کرده و مورد تایید کمیسیون قرار گرفته بود و در این مرحله بررسی صلاحیت و شرایط صدور پروانه مورد بررسی قرار گرفت و اساسنامه و مرامنامه حزب با اصلاحاتی مورد تایید قرار گرفت. همچنین انتخابات شورای مرکزی و بازرسین تایید شد اما صلاحیت سه نفر از اعضای شورای مرکزی احراز نشد. بنابراین اعضای علی البدل جایگزین می شوند. در نتیجه با این شرایط، پروانه این حزب به عنوان یکصد و بیست و یکمین حزب سیاسی کشور به زودی صادر خواهد شد.

ملانوری با بیان اینکه در جلسه امروز، درباره صلاحیت دبیرکل جدید جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی بررسی شد، عنوان کرد: دبیر کل قبلی این حزب استعفا کرده بود و در جلسه شورای مرکزی حزب، محمد سعید احدیان که یکی از اعضای شورای مرکزی است، به عنوان دبیرکل در ماههای پایانی دوره فعالیت شورای مرکزی که تا پایان سال 99 است، انتخاب شده بود که در جلسه کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و تایید شد؛ بنابراین تا پایان سال 99 به عنوان دبیرکل این حزب فعالیت خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه رسیدگی و بررسی برگزاری مجامع عمومی و انتخابات اعضای هیئت مدیره و بازرس پنج انجمن اقلیت‌های دینی از دستورکارهای دیگر جلسه امروز بود، عنوان کرد: گزارش انجمن آشوریان تهران، مجموعه فرهنگی، ورزشی ارامنه رافی، انجمن زرتشتیان خرمشاه یزد، انجمن زرتشتیان شیراز و انجمن زرتشتیان مریم آباد یزد در جلسه امروز بررسی شد و انتخابات اعضای هیئت مدیره و بازرسین مورد تایید قرار گرفت و لذا تمدید پروانه آنها بلامانع بوده و به زودی پروانه های آنها تمدید خواهد شد.

دبیرکمیسیون ماده 10 قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی با اشاره به اینکه در هفتمین جلسه این کمیسیون، صلاحیت مسئولان شعب استانی چهار حزب مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: صلاحیت مسئولین شعب استانی جمعیت حامیان انقلاب اسلامی در استان کرمانشاه، حزب رفاه ملت ایران در استان خراسان جنوبی، حزب ندای ایرانیان در استان اردبیل و جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در استان هرمزگان بررسی و تایید شد و این احزاب می توانند شعب خود را تاسیس کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها