مجموعه آثار مستند مصطفی فرزانه را رایگان تماشا کنید

آثار مستند مصطفی فرزانه برای نخستین بار در سایت «هاشور» نمایش داده می‌شود.

مجموعه آثار مستند مصطفی فرزانه را رایگان تماشا کنید
کد خبر: 440096
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۹ ۱۰:۳۷:۳۳

اعتمادآنلاین| آثار «مصطفی فرزانه» با حمایت انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند ایران و سفارت فرانسه در سایت هاشور به صورت آنلاین و رایگان به نمایش درمی‌آید.

علاقمندان سینمای ایران می‌توانند فیلم‌های «جزیره خارک»، «وقایع ایرانی»، «کوروش کبیر»، «زن و حیوان» و «مینیاتورهای ایرانی» این فیلمساز را از تاریخ 7 تا 11 آبان ماه 1399 در سایت هاشور مشاهده کنند.

اکران آنلاینِ مرور فیلم‌های مستند مصطفی فرزانه به‌صورت رایگان در سایت «هاشور» از 7 آبان ماه به مدت پنج روز قابل دسترسی و تماشا است.

مصطفی فرزانه، نویسنده٬ مترجم و سینماگر 91 ساله ایرانی مقیم فرانسه به واسطه ارتباطِ کتاب‌هایش درباره صادق هدایت شناخته می‌شود. وی اولین سینماگر ایرانی است که در سه جشنواره کن، ونیز و لوکارنو با فیلم‌هایش حضور داشته است.

فرزانه ابتدا در سال 1337 با فیلم «مینیاتورهای ایرانی» در جشنواره فیلم ونیز حضور پیدا کرد و پس از آن در سال 1340 با فیلم «کورش کبیر» در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه جشنواره فیلم کن شرکت کرد.

وی با فیلم «زن و حیوان» در سال 1341 در جشنواره لوکارنو حضور داشت و جایزه بهترین فیلم کوتاه هنری را نیز دریافت کرد. پس از مدتی به ایران آمد و مستند «جزیره خارک» را ساخت و نخستین آموزشگاه سینمایی را در سال 1345 تأسیس کرد و از اولین پایه‌گذاران تلویزیون ملی ایران بود.

وی علاوه بر ساخت فیلم در عرصه ادبیات، رمان «چار درد» سال 1333 و نمایشنامه «ماه گرفته» سال 1334 منتشر کرد. از دیگر آثار شاخص او می‌توان به کتاب «آشنایی با صادق هدایت» در سال ٬1367 رمان «خانه» سال 1369 و «عنکبوت گویا» سال 1375 اشاره کرد.

فرزانه همچنین ترجمه‌هایی از گوگول، فروید، اشتفان تسوایک، رنه گروسه، و ژان پل سارتر را نیز در کارنامه خود دارد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها