کد خبر: 440105
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۹ ۱۱:۰۶:۲۶
| |

کابینه تایلند با برگزاری جلسه ویژه پارلمان موافقت کرد

رسانه‌های تایلند اعلام کردند، کابینه نخست وزیر این کشور امروز (سه‌شنبه) با برگزاری جلسه ویژه پارلمان در هفته آینده در بحبوحه افزایش اعتراضات موافقت کرد.

کابینه تایلند با برگزاری جلسه ویژه پارلمان موافقت کرد
کد خبر: 440105
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۹ ۱۱:۰۶:۲۶

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه ملی تایلند بدون ارائه جزئیات اعلام کرد: این جلسه دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

پرایوت چان-اوچا، نخست وزیر تایلند پس از سه ماه اعتراضات علیه وی اخیرا اعلام کرد که از برگزاری چنین جلسه‌ای حمایت می‌کند. این در حالی است که طرفداران پرایوت اکثریت را در پارلمان در اختیار دارند.

در همین حال، معترضات تایلندی یک زبان کاملا جدید را که ظرف چند روز برای هماهنگی در بین جمعیت‌های هزاران نفری مردم در راهپیمایی‌ها به وجود آمده، یاد می‌گیرند؛ راهپیمایی‌هایی که علی‌رغم دستورات و ممنوعیت‌های دولتی و بازداشت بسیاری از رهبران اعتراضات برگزار شده‌ و می‌شود.

ریام 19 ساله که همانند اکثر معترضان برای معرفی خود تنها از یک اسم استفاده کرد، گفت: در این راهپیمایی‌ها همه تلاش می‌کنند به یکدیگر کمک کنند. ابتدا باید تلاش می‌کردیم بفهمیم مردم چه می‌گویند اما اکنون با حرکات اشاره خیلی راحت منظور یکدیگر را متوجه می‌شویم.

برخی از کلمات در زبان حرکات اشاره تایلند با حرکاتی که توسط معترضان در هنگ‌کنگ استفاده می‌شد، مشابه هستند. برخی از این حرکات توسط برخی معترضان ساخته شده و در حال حاضر استفاده آن رایج شده است.

اعتراضات سه ماهه در تایلند با هدف سرنگونی پرایوت و کاهش قدرت‌های پادشاه تایلند آغاز شدند.

این زبان جدید به تازگی شکل گرفته و معترضان این حرکات‌ را به یکدیگر آموزش می‌دهند و آنها را تمرین می‌کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها