طرح دموکرات‌ها برای اعمال محدودیت فروش جنگنده‌های اف 35 به امارات

سناتورهای دموکرات روز چهارشنبه طرحی ارائه کردند که بر اساس آن بتوانند مانع تلاش‌های دولت ترامپ برای فروش جنگنده‌های اف 35 به امارات شود. سناتور «باب منندز» عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنا در بیانیه‌ای اعلام کرد که باید اطمینان حاصل شود که آمریکا و شریک حیاتی آن در خاورمیانه اسرائیل از مزایای نظامی ویژه نسبت به همه دشمنان بالقوه برخوردار باشند و این مورد باید در قانون گنجانده شود.

طرح دموکرات‌ها برای اعمال محدودیت فروش جنگنده‌های اف 35 به امارات
کد خبر: 440277
|
۱۳۹۹/۰۷/۳۰ ۰۹:۰۹:۳۱

اعتمادآنلاین| سناتورهای دموکرات روز چهارشنبه طرحی ارائه کردند که بر اساس آن بتوانند مانع تلاش‌های دولت ترامپ برای فروش جنگنده‌های اف 35 به امارات شود.

از نشریه هیل، این طرح دولت ترامپ را ملزم می‌کند که پیش از فروش پیشرفته‌ترین هواپیماهای نظامی آمریکا به خاورمیانه ابتدا باید برتری نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه را حفظ کند.

سناتور «باب منندز» عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنا در بیانیه‌ای اعلام کرد که باید اطمینان حاصل شود که آمریکا و شریک حیاتی آن در خاورمیانه اسرائیل از مزایای نظامی ویژه نسبت به همه دشمنان بالقوه برخوردار باشند و این مورد باید در قانون گنجانده شود و به یکی از بالاترین اولویت‌های هر رییس جمهوری آمریکا و کنگره تبدیل شود.

به گفته سناتور منندز، فروش جنگنده اف 35 توسط رییس جمهوری قبل از گنجاندن این طرح به قانون می‌تواند اهداف را تضعیف کند.

دولت ترامپ به دنبال آن است که پس از عادی سازی روابط میان امارات و اسرائیل به آروزی دیرینه ابوظبی در مورد خرید جنگنده‌های اف 35 تحقق بخشد.

خبرگزاری رویترز ماه گذشته گزارش داد که انتظار می‌رود توافق اولیه فروش جنگنده‌های اف 35 میان ابوظبی و واشنگتن در اوایل دسامبر سال جاری انجام شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها