اصلاح‌طلبان منتظر چه هستند؟ / آیا رویکرد حاکمیت نسبت به اصلاح‌طلبان تغییر می‌کند؟

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اصلاح‌طلبان منتظر تغییر رویکردهای حاکمیت و شرایطی هستند که برای‌شان فراهم می‌شود وگرنه به صرف اینکه به دنبال مصادیق و تعیین کاندیدا برویم؛ بدون اینکه تغییر در رویکردها را شاهد باشیم آب در هاون کوبیدن است.

اصلاح‌طلبان منتظر چه هستند؟ / آیا رویکرد حاکمیت نسبت به اصلاح‌طلبان تغییر می‌کند؟
کد خبر: 440348
|
۱۳۹۹/۰۷/۳۰ ۱۲:۰۰:۲۸

اعتمادآنلاین| جوادامام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره برخی اظهارات مبنی بر این که «اصلاح‌طلبان بهتر است در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت نکنند چرا که انتخابات درون گروهی است» گفت: معتقدم این افراد صادقانه اظهارنظر می‌کنند. در گذشته هم برخی آقایان یک ماموریت نانوشته‌ای برای تخریب کاندیداهای اصلاح‌طلب داشتند و چهره‌هایی که در میان اصلاح‌طلبان دارای مقبولیت، جامعیت و رای بودند را شناسایی و تخریب می‌کردند.

وی گفت: برخی تندروها معتقدند که انتخابات اصلا وجود خارجی ندارد و به زعم آنها، به جای انتخابات می‌توان افراد را به قید قرعه در این سمت قرار داد!

امام با اشاره به کاهش حضور مردم در انتخابات گفت: مردم احساس می‌کنند در بسیاری از موارد رای‌شان تاثیر گذار نیست و اگر هم رای دهند و منتخب‌شان به نهادهای قدرت راه پیدا کند آنقدر موانع ایجاد می‌کنند که کارش را نتواند انجام دهد.

وی تاکید کرد: با برخی رفتارها، رغبت از مردم برای حضور در انتخابات گرفته شده است در حالی که عدم حضور مردم در صحنه و مشارکت نداشتن در انتخابات یک آسیب جدی برای نظام، حکومت و کشور است و هر جریان سیاسی با از دست دادن پشتوانه‌های مردمی خود قطع به یقین محکوم به شکست خواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: اتفاقی که در انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی شاهدش بودیم این بود که در بعضی از حوزه‌های انتخابیه اعضای اجرایی صندوق‌ها و ناظرین بیشتر از رأی دهنده‌ها بودند و این یعنی مشارکت به قدری کاهش پیدا کرده که اساسا انتخابات بی‌معنا شده است و این امر نشان دهنده آن است اگر در سیاست‌های اتخاذ شده تجدیدنظری صورت نگیرد با مشکل مواجه می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: امروز بحث جریانات سیاسی مطرح نیست چراکه همه جریانات سیاسی در دل ساختار قدرت حضور دارند اما اگر مردم نباشند و جمهوریت نظام آسیب ببیند، رفته رفته این آسیب‌ها باعث زیر سوال رفتن اسلامیت نظام هم خواهد شد.

امام ادامه داد: مسئله امروز ما یک جریان سیاسی و انتخابات 1400 نیست؛ با این نوع گفتمانی که در جامعه وجود دارد و عدم مشارکت مردم کلیت سیستم زیر سوال می رود! امروز برخی از آقایان روی شاخه نشستند و بن می‌برند و فکر می‌کنند جای خودشان امن است.

وی با اشاره به اینکه حق انتخاب کردن و انتخاب شدن حق طبیعی مردم است، گفت: اصلاح‌طلبان قطعا در انتخابات حضور پیدا خواهند کرد. متاسفانه در انتخابات قبلی اصلاح طلبان را از صحنه خارج کردند و گفتند که این جریان دنبال تحریم است الان هم به وضوح خواستار عدم حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات هستند.

امام گفت: برای یک‌صدا و یکپارچه کردن یک اقلیت محدود و برای این که این اقلیت بر یک اکثریت حاکم شود می‌خواهند کلیت نظام، انقلاب و آرمان‌های امام را زیرسوال ببرند که باید متذکر شد این کار در شرایطی که دشمن به کشور ما چشم طمع دوخته ، خطرناک است.

امام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اصلاح طلبان به مباحث انتخاباتی ورود پیدا کرده‌اند، گفت: اصلاح‌طلبان منتظر تغییر رویکردهای حاکمیت و شرایطی هستند که برای‌شان فراهم می‌شود وگرنه به صرف این که به دنبال مصادیق و تعیین کاندیدا برویم؛ بدون اینکه تغییر در رویکردها را شاهد باشیم آب در هاون کوبیدن است.

وی تاکید کرد: مردم پشتوانه اصلی انتخابات هستند اگر آنها رغبتی برای مشارکت نداشته باشند معرفی کاندیدا ثمره‌ای نخواهد داشت.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها