ونزوئلا تا 2 ماه دیگر واکسیناسیون کرونا با واکسن‌های ساخت چین و روسیه را آغاز می‌کند

نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا روز سه‌شنبه با اعلام این مطلب یادآور شد که کارزار عمومی برای واکسینه کردن افراد بر ضد ویروس کرونا با واکسن‌های روس و چینی دسامبر تا ژانویه آینده برپا خواهد شد.

ونزوئلا تا 2 ماه دیگر واکسیناسیون کرونا با واکسن‌های ساخت چین و روسیه را آغاز می‌کند
کد خبر: 440419
|
۱۳۹۹/۰۷/۳۰ ۱۶:۱۶:۵۰

اعتمادآنلاین| دولت ونزوئلا می‌گوید کارزار واکسیناسیون گسترده بر ضد ویروس کرونا را تا دو ماه دیگر آغاز خواهد کرد.

به گزارش یورونیوز، نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا روز سه‌شنبه با اعلام این مطلب یادآور شد که کارزار عمومی برای واکسینه کردن افراد بر ضد ویروس کرونا با واکسن‌های روس و چینی دسامبر تا ژانویه آینده برپا خواهد شد.

آقای مادرور در جریان یک نطق تلویزیونی خطاب به شهروندان کشورش تصریح کرد افرادی که از دیگر بیماری‌ها رنج می‌برند به همراه بزرگسالان و اقشار خاصی از جامعه چون معلمان، پزشکان و کادر درمانی و پرستاری بیمارستان‌ها در اولویت واکسینه شدن قرار دادند.

رئیس جمهوری ونزوئلا در ادامه تاکید کرد که کارزار واکسیناسیون همگانی بر ضد ویروس کرونا پس از آن به کل جمعیت گسترش خواهد یافت و همه شهروندان این کشور واکسینه خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ونزوئلا اوایل ماه جاری میلادی محموله‌ای از واکسن روسی «اسپوتنیک 5» Sputnik V را برای انجام آزمایش‌های بالینی نزد حدود 2 هزار داوطلب از جمله نیکولاس ارنستو مادورو گوئِرا، تنها پسر رئیس جمهوری این کشور دریافت کرده بود.

این آزمایش‌ها که هنوز تاریخ دقیق آن از سوی دولت ونزوئلا مشخص نشده قرار است تا پایان ماه جاری میلادی نزد افراد داوطلب انجام شود.

کاراکاس همچنین مدعی است که ونزوئلا هم اکنون یک روند پایدار در کاهش شمار موارد ابتلا به بیماری کووید19 را تجریه می‌کند.

این کشور 30 میلیون نفری تا کنون 87 هزار و 644 مورد ابتلا به بیماری کووید19 را شناسایی و ثبت کرده و بر اساس آمار رسمی منتشر شده 747 نفر از شهروندانش نیز از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا و بیماری کووید19 جان خود را از دست داده‌اند.

این در حالیست که سازمان دیده‌بان حقوق بشر آمار ارائه شده از سوی دولت ونزوئلا در خصوص وضعیت شیوع بیماری کووید19 در این کشور را غیرواقعی می‌داند.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها