سیدمحمد غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

تخریب دولت به معنی جهت‌گیری علیه انقلاب است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آقایان خود را سوپر انقلابی تلقی می‌کنند و خود را دارای بصیرت می‌دانند، به همین دلیل وقتی برخی از کارهای آنها را نقد می‌کنیم، ما را بی‌بصیرت تلقی می‌کنند. لازم به ذکر است که فکر تخریب دولت و نظام، فکر انقلابی نیست بلکه جهت‌گیری علیه انقلاب است.

تخریب دولت به معنی جهت‌گیری علیه انقلاب است
کد خبر: 440463
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۱ ۱۰:۰۰:۲۵

اعتمادآنلاین| سیدمحمد غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در واکنش به برگزاری نشست‎هایی با محوریت استیضاح رئیس‌جمهور از طرف تندروها گفت: در حال حاضر ایران در شرایط خاصی قرار دارد که دشمنان و به خصوص آمریکا برای وارد کردن ضربه بیشتر به ایران، کمر بستند. در این شرایط کرونا و مشکلات اقتصادی مزید بر علت شدند. برخی مواقع درصد بالایی از این مشکلات به دولت نسبت داده می‌شود، ممکن است دولت هم ضعف‌هایی داشته باشد اما علت اصلی شرایط پیش آمده، ناشی از نحوه مدیریت و اداره کشور در گذشته است که روحانی هم وارث گذشته، بوده است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: در حقیقت تحریم‌ها و اثر روانی ناشی از آن بر روی همه چیز تاثیرگذار است. اینکه صرفا مشکلات را از دید دولت و دولتمردان بدانیم، داوری درستی نیست چراکه دولت هم در تلاش است که کار را پیش ببرد.

غروی ادامه داد: برداشت بنده این است که برگزاری جلساتی با محوریت استیضاح رئیس جمهور غیر از تضعیف نظام نتیجه دیگری نخواهد داشت. به عبارت دیگر با برگزاری چنین جلساتی غیر از اینکه به آمریکا و دشمنان کمک کنند، اثر دیگری ندارد. در واقع انعکاس این قبیل جلسات این بازخورد را خواهد داشت که تحریم‌ها و تنگناها نه تنها به اقتصاد کشور آسیب وارد کرده است، بلکه موجب چنددستگی و زیرسوال رفتن دولت شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه تضعیف دولت، تضعیف نظام است، تصریح کرد: مطمئن هستم مقام معظم رهبری از وضعیت پیش آمده خرسند نیستند. با توجه به شرایط اجتماعی که در آن قرار داریم، تضعیف دولت برابر با تضعیف نظام است و اگر در این شرایط اتفاقاتی رخ بدهد، این آقایان مسئول هستند و باید توجه داشته باشند که آثار نامطلوب این قبیل برخوردها و اظهارنظرات چیست و دود آن، به چشم چه کسی می‌رود. با توجه به اینکه چندماهی از عمر دولت فعلی باقی نمانده است، بهترین راه این است که صاحب‌نظران در راستای حل مشکلات مردم به دولت کمک کنند چراکه شرایط به وجود آمده به نفع مردم نیست.


غروی در واکنش به توهین‌های ذوالنور به رئیس جمهور خاطرنشان کرد: این اقدام قابل توجیه نیست، این تعابیر و ادبیات در شأن یک نماینده مجلس نیست. برخی مثل کبک سر خود را در برف فرو کردند و خیال می‌کنند، کسی آنها را نمی‌بیند و این اظهارنظرات آثاری ندارند. نمی‌دانم با این اظهارنظرات می‎خواهند چه کاری انجام دهند. در حال حاضر اظهار نظرات مسئولین در دنیا بزرگنمایی و بولد می‌شوند و از این طریق زمینه‌ها را برای تضعیف نظام، بیشتر فراهم می‌کنند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور در رابطه با اینکه تندورها به جای حمله به نیروهای داخلی در رابطه با بیگانگان اینگونه اظهارنظر کنند و بستر افتراق را فراهم نکنند، یادآور شد: آقایان خود را سوپر انقلابی تلقی می‌کنند و خود را دارای بصیرت می‌دانند، به همین دلیل وقتی برخی از کارهای آنها را نقد می‌کنیم، ما را بی‌بصیرت تلقی می‌کنند. لازم به ذکر است که فکر تخریب دولت و نظام، فکر انقلابی نیست بلکه جهت‌گیری علیه انقلاب است.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها