پاناما و کره جنوبی نمایندگان اسکار خود را معرفی کردند

پاناما و کره جنوبی نمایندگانشان را برای شرکت در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار 2021 معرفی کردند و رقم شرکت‌کنندگان را به 16 کشور رساندند.

پاناما و کره جنوبی نمایندگان اسکار خود را معرفی کردند
کد خبر: 440498
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۱ ۱۱:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| در حالی که پاناما فیلم «تنها دلیل» را به اسکار معرفی کرده، کره جنوبی با انتخاب یک تریلر سیاسی با عنوان «مردی که کنار ایستاده» راهی این رقابت شده است.

«تنها دلیل» که نام عملیاتی نظامی است نخستین تجربه کارگردانی لوییس فرانکو برانتلی و لوییس پاچکو است. در منطقه‌ای در مرکز پاناماسیتی یک افسر نظامی، یک ماهیگیر و یک تاجر آمریکایی سعی دارند تا دوستانشان را از هجوم آمریکا به پاناما در سال 1989 نجات دهند. این حمله با نام عملیاتی «تنها دلیل» انجام شده است. این فیلم هفتمین حضور پاناما در رقابت اسکار محسوب می‌شود.

از سوی دیگر فیلم منتخب کره جنوبی با عنوان «مردی که کنار ایستاده» به کارگردانی وو مین-هو که با اقتباس از رمانی به همین نام ساخته شده، با بازی لی بونگ-هون شکل گرفته که برای مخاطبان آمریکایی شناخته شده است و قبلاً در فیلم‌های «R.E.D. 2» و « G.I. Joe» و فرانشیزهای آنها بازی کرده بود.

این فیلم روایت کننده داستانی از سازمان امنیت مرکزی کره در دهه 1970 است و این زمانی است که حکومت نظامی زیر نظر پارک چونگ-هی بر کشور حاکم بود. این فیلم 40 روز آخر زندگی وی را پیش از اینکه در سال 1979 ترور شود تصویر کرده است.

این فیلم ژانویه راهی سینماها شده بود و بیش از 36 میلیون دلار فروش کرد.

کره جنوبی سال پیش با موفقیت «انگل» برای نخستین بار در تاریخ اسکار نام خود را ثبت کرد و هم برنده بهترین فیلم بین‌المللی شد و هم بهترین فیلم سال.

فیلم‌هایی در این رقابت شرکت داده می‌شوند که از یکم اکتبر 2019 تا سی‌و یکم دسامبر 2020 در کشور خودشان اکران شده باشند.

آخرین مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها برای شرکت در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار 2021 یکم دسامبر (11 آذر) است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها