کد خبر: 440549
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۱ ۱۵:۰۴:۰۴
| |

معاون وزیر راه و شهرسازی:

مسکن ملی متری 2.7 میلیون تومان!

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قیمت تمام شده مسکن اقدام ملی در شهرهای جدید اظهار داشت: آخرین تصمیمات مبنی بر هر متر دو میلیون و 700 هزار تومان (مثبت و منفی 10 درصد ) است.

مسکن ملی متری 2.7 میلیون تومان!
کد خبر: 440549
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۱ ۱۵:۰۴:۰۴

اعتمادآنلاین| حبیب الله طاهرخانی در مراسم آغاز عملیات اجرایی 68هزار و 464 واحد طرح اقدام ملی مسکن و افتتاح 25هزار و 238واحد پروژه مسکونی اعم از مهر و اقدام ملی در شهرهای جدید گفت: امروز یکی از بزرگ‌ترین افتتاح‌های مسکن مهر در پردیس صورت گرفت و با افتتاح 14هزار واحد میزان افتتاح‌ها در مسکن مهر پردیس به 60 هزار واحد از 83 هزار واحد تعریف شده، رسید.

وی با بیان اینکه امروز در سطح کشور 40 هزار واحد مسکونی به افتتاح رسید، ادامه داد: در 10 استان کشور پرونده مسکن مهر بسته شد ‌‌مجموع افتتاح‌های مسکن مهر به دو میلیون و 45 هزار واحد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی به اشاره به 150 هزار واحد باقی مانده در پروژه مسکن مهر گفت: حدود 100 هزار واحد فاقد متقاضی و دارای ‌پرونده‌های قضایی و حقوقی هستند و دولت متعهد به ساخت 50 هزار واحد است که هر چه سریع‌تر این واحدها به پایان می‌رسد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه ساخت 120 هزار واحد مسکن ملی در شهرهای جدید آغاز شده است، اظهار داشت: مابقی واحدها در حال انجام برای آغاز ساخت هستند. تعهد دولت ساخت 200 هزار واحد مسکن ملی در شهرهای جدید است.

طاهرخانی افزود: علاوه بر ساخت 400 هزار واحد تعهد شده، وزارت راه و شهرسازی با چند دستگاه تفاهم‌نامه ساخت واحد مسکونی در قالب طرح اقدام مسکن ملی را منعقد کرده است.

وی با اشاره به قیمت تمام شده مسکن اقدام ملی در شهرهای جدید اظهار داشت: آخرین تصمیمات مبنی بر هر متر دو میلیون و 700 هزار تومان (مثبت و منفی 10 درصد ) است.

معاون وزیر راه ‌و شهرسازی گفت: البته شاهد تغییر و تحولات در قیمت‌های مصالح ساختمانی مانند میلگرد هستیم.

طاهرخانی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم پروژه مسکن ملی به دولت بعد منتقل نشود، تاکید کرد: موضوع مهم بحث ایجادها است، اگر زیرساخت ها فراهم باشد ساخت ساختمان‌ها در زمان بندی مقرر به اتمام می‌رسد. در بخش زیر ساخت‌های مسکن مهر در پردیس با تاخیر در اجرای تعهدات از سوی سایر دستگاه‌ها بودیم به طوری 2.5 سال طول کشید تا وزارت نیرو یک پست برق وارد یکی از فازها کند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به نقایص برخی از واحدها در تحویل گفت: نباید مسکن مهر را بدنام کنیم، شاید در کنار این چند هزار واحد چند واحد هم دچار نقص‌هایی باشند اما این اشکالات عمومی نیستند. اگر مسکن مهر کیفیت نداشت امروز شاهد چنین قیمت گذاری‌هایی نبودیم.

وی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه آیا مسکن مهر خالی از سکنه هم شامل مالیات می‌شود، تاکید کرد: خانه‌های خالی تحویل شده مسکن مهر هم شامل مالیات ستانی می‌شود اما طبق بررسی‌های انجام شده نسبت خالی بودن واحدهای مسکن مهر با سایر مناطق شهری تفاوت معنا داری نمی‌شود و خانه‌های خالی زیادی‌ وجود ندارد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها