کد خبر: 440581
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۱ ۱۶:۵۶:۰۰
| |

روایت فریبا متخصص از داوری نمایش‌های رادیویی حوزه دفاع مقدس

عضو هیات داوران جشنواره «راویان حماسه» معتقد است سطح نمایش‌های رادیویی با موضوع دفاع مقدس باید دربرگیرنده مولفه‌های کیفی بسیار زیادی باشد.

روایت فریبا متخصص از داوری نمایش‌های رادیویی حوزه دفاع مقدس
کد خبر: 440581
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۱ ۱۶:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| فریبا متخصص بازیگر شناخته شده کشورمان که طی روزهای اخیر به عنوان یکی از اعضای هیات داوران جشنواره «راویان حماسه» مشغول به فعالیت است درباره سطح کیفی نمایش‌های رادیویی با موضوع دفاع مقدس گفت: ایثاری که خانواده شهدا انجام داده‌اند وصف ناشدنی است، اینکه مادری چند فرزندش را در جنگ از دست بدهد هرگز آسان نیست و از طرفی دلاوری‌ها و رشادت‌های جوانان برومند ما در هشت سال جنگ تحمیلی، آنچنان باارزش و ستودنی است که می‌بایست آثاری که هنرمندان رادیویی در حوزه دفاع مقدس تولید می‌کنند در سطح ارزش شهدا باشد نه کمتر.

وی درباره کیفیت آثار ارسالی به جشنواره «راویان حماسه» گفت: از نظر کیفیت، اختلاف بین آثار زیاد بود، برخی از کارها متن قوی و تأثیرگذاری داشت به خصوص آثاری که حالت مستند-نمایشی و حتی راوی - نمایشی داشتند و به عبارتی خوانش صرف نبودند، به همین دلیل در ذهن شنونده تصویر سازی قوی ایجاد می‌کردند اما در عین حال برخی از آثار نیز ضعیف بودند و هیچ حال و هوای نمایشی و اتفاق تازه ای در آنها رخ نمی‌داد تا بر شنونده تاثیر بگذارد.

متخصص ادامه داد: به نظرم بهتر است وقتی که چیزی تعریف می‌شود، صرفاً حالت روخوانی نداشته باشد بلکه بیشتر به سمت نمایش نزدیک شود تا برای شنونده باورپذیرو جذاب باشد.

این هنرمند با سابقه در پایان گفت: اگر قرار باشد تأثیرگذاری نمایش‌های رادیویی دفاع مقدس بیشتر شود بهتر است به طور مستقیم به سراغ سوژه که همان جنگ است نرویم بلکه با ظرافت ابعاد متفاوت جنگ را در بستر خانواده در نظر بگیریم تا قصه خطی و یکنواخت نشود و تاثیر گذاری آن دوچندان شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها