مقام ارشد آمریکا، چین را به کمک به دزدی‌های سایبری کره شمالی متهم کرد

یکی از مقامات قضایی ارشد آمریکا، چین را به کمک به پولشویی مبالغی که کره شمالی از طریق دزدی‌های سایبری گسترده به دست می‌آورد، متهم کرد؛ سرقت‌هایی که پیونگ‌یانگ آنها را به خاطر تامین بودجه‌اش در مقابل تحریم‌های بین‌المللی انجام داده است.

مقام ارشد آمریکا، چین را به کمک به دزدی‌های سایبری کره شمالی متهم کرد
کد خبر: 440678
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۲ ۱۴:۳۶:۴۹

اعتمادآنلاین| «جان دمرز»، معاون دادستان کل آمریکا در امور امنیت ملی در جریان سخنرانی در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی مستقر در واشنگتن گفت: کره شمالی احتمالا از چین در قالب آموزش و تخصص سایبری کمک می‌گیرد.

وی افزود: موضوع دیگری که از پرونده‌های ما مشخص شده، این است که چین در کمک به کره شمالی برای دور زدن تحریم‌ها، در کمک به آنها برای پول‌شویی مبالغی که از طرق مختلف از جمله دزدی بدست آورده‌اند و می‌خواهند وارد خزانه دولت کنند و همچنین در کمک به آنها برای جابجایی برخی کالاها مشارکت دارد.

دمرز در ادامه گفت: حمایت‌هایی از طریق تاسیسات زیربنایی چینی و همچنین حمایت‌هایی در قالب تشریک تخصص و آموزش از سوی طرف چینی وجود دارد.

وی تاکید کرد: افرادی که تحت حمایت چین در نقض تحریم‌های بین‌المللی اعمال شده بر کره شمالی به خاطر برنامه اتمی و موشکی‌اش شرکت دارند شامل افراد و کسب و کارهای خصوصی که اصول اخلاقی ندارند، می‌شود.

این مقام آمریکایی گفت: اما احتمالا بزرگ‌ترین مساله کشورهایی چون چین هستند که نمی‌خواهند رژیم کره شمالی سقوط کند.

چین یک «اقدام متعادل‌سازی» هم انجام می‌دهد چرا که او نیز با یک کره شمالی بیش از حد تهاجمی موافق نیست و برای اثبات این موضوع می‌توان به مخالفت پکن با برنامه‌های موشکی و تسلیحات اتمی کره شمالی اشاره کرد.

در مارس سال جاری میلادی، وزارت دادگستری آمریکا دو تبعه چینی را به پولشویی بیش از 100 میلیون دلار در ارزهای رمزگذاری شده به نمایندگی از کره شمالی و استفاده پیونگ‌یانگ از هکرها در دور زدن تحریم‌ها متهم کرد.

این در حالی است که یکی از سخنگویان سفارت چین در واشنگتن در این رابطه گفت: چین همیشه قطعنامه‌های آمریکا علیه کره شمالی را اجرا کرده و ما در رابطه با موضوعی که مطرح کردید، اطلاعی نداریم.

وی افزود: دولت چین طبق قانون یکی از مدافعان امنیت سایبری و مخالف جدی انواع حملات و جرائم سایبری است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها