کد خبر: 440712
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۲ ۱۸:۴۶:۰۰
| |

کدام سامانه پدافند ایرانی روی اس-300 روسی را کم کرد؟+ عکس

فاصله انهدام هدف توسط سامانه ایرانی باور373 در رزمایش اخیر، رکورد جدیدی در مقابله دورایستا با اهداف هوایی در بین تمامی سامانه های پدافند هوایی کشور بود.

کدام سامانه پدافند ایرانی روی اس-300 روسی را کم کرد؟+ عکس
کد خبر: 440712
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۲ ۱۸:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| رزمایش سالانه پدافند هوایی کشور امسال همچون برخی سالهای قبل به صورت مشترک بین ارتش و سپاه و تحت فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الأنبیاء و با نظارت فرماندهان ارشد نظامی کشور در گستره بیش از نیمی از کشور و با درگیر کردن چند منطقه پدافند هوایی خصوصاً منطقه پدافند هوایی شمال که امروزه به صورت جدی در حال رصد و آمادگی صد در صد عملیاتی به خاطر جنگ جدید قره باغ است صورت گرفت.

در این رزمایش با استفاده از شبکه یکپارچه پدافند هوایی و رادارهای هشدار زودهنگام، رادارهای نظارتی و سامانه‌های شنود و جنگ الکترونیک و نیز سامانه‌های پدافند هوایی موشکی، در دو حالت شبیه‌سازی اهداف و اصابت الکترونیکی و نیز رزمایش گرم با شلیک واقعی موشک‌ها اقدام به ارزیابی سامانه ها، آموزش های نفرات و هماهنگی بین اجزاء شبکه گردید.

در رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 99 برای اولین بار سامانه راهبردی باور-373 در قالب شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور در معرض تهاجم اهداف پهپادی با سرعت بالا قرار گرفته و مورد آزمایش مجدد در محیط شبه عملیاتی قرار گفت. منظور از محیط شبه عملیاتی، محیط شبیه سازی شده با بیشترین شباهت و تهاجم و دفاع جدی با تجهیزات و شلیک گرم به سمت هدف واقعی است.

سامانه باور در این رزمایش در مقابل هدفی که از قبل مسیر و مشخصات آن در اختیار کاربران سامانه نبود اقدام به واکنش کرده و پس از کشف و ردگیری آن و تأیید متخاصم بودن هدف، آن را توسط موشک برد بلند عمودپرتاب صیاد-4 در فاصله دور مورد اصابت قرار داد.

به گفته سخنگوی رزمایش فاصله انهدامی هدف مذکور، رکوردی جدیدی در مقابله دورایستا با اهداف هوایی در بین تمامی سامانه های پدافند هوایی کشور بود.

نکته مهم اینجاست که اینکار نه توسط سامانه برد بلند روسی اس-300 بلکه توسط سامانه بومی باور با موفقیت صورت پذیرفت.

رادار جستجو و کشف هدف در سامانه باور

سامانه پدافند ایرانی

پرتابگر دو فروندی سامانه باور-373 روی خودروی چهار محوره در رزمایش اخیر

سامانه پدافند ایرانی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها