کد خبر: 440731
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۶ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ویروس کرونا | کرونا برای چرخ فلک کاربری‌های جدیدی ایجاد کرد

گرچه شهربازی‌های زیادی در پی شیوع ویروس کرونا تعطیل شده‌اند و اما برخی از فعالان اقتصادی در این شرایط جدید دست به ابتکارات جدیدی زده‌اند؛ از جمله ابتکار در کاربری چرخ فلک‌ها.

ویروس کرونا | کرونا برای چرخ فلک کاربری‌های جدیدی ایجاد کرد
کد خبر: 440731
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۶ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| گرچه شهربازی‌های زیادی در پی شیوع ویروس کرونا تعطیل شده‌اند و کووید-19 این مراکز را نیز همانند بسیاری از شغل‌های تفریحی به انزوا برده و کودکان و بزرگسالان بسیاری را از یکی از جالب‌ترین تفریحات محروم کرده، اما برخی از فعالان اقتصادی در این شرایط جدید دست به ابتکارات جدیدی زده‌اند؛ از جمله ابتکار در کاربری چرخ فلک‌ها.

به گزارش اعتمادآنلاین، یک رستوران در مجارستان به دلیل کمبود مشتری از کابین‌های چرخ فلک به عنوان ابزاری برای فروش با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی استفاده کرده، از سوی دیگر یک شرکت ژاپنی از این وسیله به منزله اتاق‌هایی برای فعالیت کارمندان در دوران دورکاری و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی سود برده است.

به نوشته روزنامه اخبار الخلیج، یکی از مشهورترین رستوران‌های مجارستان که شعبه‌های متعددی در بوداپست دارد بعد از شیوع ویروس کرونا و افت شدید فروش، به صرافت یافتن راهکاری ابتکاری برای نجات از بحران و بازگشت به دوره رونق خود افتاد.

یکی از مدیران رستوران با تشبیه این کار به اختراع دوباره چرخ گفته است: حتی بعد از ازسرگیری فعالیت و کاهش شیوه‌نامه‌های فاصله‌گذاری، باز هم فروش ما حداکثر یک‌دهم سطح قبلی بود تا اینکه به فکر استفاده از چرخ فلک عظیم مرکز شهر افتادیم. این نماد معروف شهر نیز به دلیل نبود گردشگر تعطیل شده بود و با این همکاری توانستیم هم فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنیم و هم صرف غذایی مشرف به شهر را به مشتریان خود هدیه دهیم.

در حال حاضر هزینه صرف یک وعده غذا در اتاقک‌های این چرخ فلک 48 هزار فورینت مجارستان است و تمام میزهای آن همیشه از چند روز جلوتر رزرو شده است.

به اعتقاد صاحبان رستوران، خانواده‌های ثروتمند به دنبال رهایی از محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا و رفتن به رستوران هستند.

یکی از مدیران می‌گوید، با وجود هوای سرد پاییز مشتریانش همچنان خواهان این خدمات هستند. او امیدوار است با گرم شدن هوا فروش‌شان باز هم افزایش پیدا کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها