کد خبر: 440746
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۵ ۰۷:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

چین | نسل‌کشی مسلمانان در چین چگونه انجام می‌شود؟

امروز زنان مسلمان باردار در کانون این حملات قرار داشته و دولت چین آنها را مجبور به سقط جنین می‌کند. زنان مسلمان ایگور در چین حق فرزندآوری ندارند. زنان مسلمان باردار هم زندانی و مجبور به سقط جنین می‌شوند.

چین | نسل‌کشی مسلمانان در چین چگونه انجام می‌شود؟
کد خبر: 440746
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۵ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| زنان مسلمان ایگور در چین حق فرزندآوری ندارند. زنان مسلمان باردار هم زندانی و مجبور به سقط جنین می‌شوند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، روزنامه «ایندیپندنت» در گزارشی که چندی پیش منتشر شد از نقض شدید و بی‌سابقه در حق اقلیت ایگورها در چین پرده برداشت.

به نوشته این روزنامه امروز زنان مسلمان باردار در کانون این حملات قرار داشته و دولت چین آنها را مجبور به سقط جنین می‌کند.

در این گزارش آمده است، گول زیا موگدین در سال 2017 توسط سرویس‌های امنیتی چین در منطقه شینجیانگ دستگیر و از سوی این سرویس مجبور به سقط جنین شد.

این زن ابتدا حاضر به انجام سقط جنین نشد اما مسئولین چینی تهدید کردند در صورت استنکاف از انجام این کار، برادرش هم دستگیر خواهد شد. امری که باعث شد وی مجبور به انجام سقط جنین شود.

یک زن مسلمان دیگر به نام زامرت داوت هم به این روزنامه گفت: به همراه 27 زن دیگر در یک سلول بسیار کوچک زندانی شدیم، آنها هر روز ما را مجبور به حضور کلاس‌های تدریس ایدئولوژی شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین می‌کردند. ما در معرض نوعی برنامه شست‌وشوی مغزی برای خارج کردن اندیشه‌های اسلامی از ذهن و فکر خود قرار گرفتیم.

به گفته زومرت، هر روز که از سلول خارج می‌شدیم از ما پرسیده می‌شد آیا خدا وجود دارد؟ من روز اول سکوت کردم و همین امر باعث شد مامور زندان با باتوم به سر من ضربه وارد کرده و بگوید چرا جواب نمی‌دهی؟ از آن روز به بعد پاسخ می‌دادم نه اما در قلبم خدا همچنان باقی بود.

او همچنین از شکنجه‌ای که به دلیل کمک به یک زندانی کهنسال متحمل شد، سخن گفت و خبر داد: وقتی آنها مرا شکنجه می‌کردند و من فریاد می‌زدم یا خدا، آنها با تمسخر می‌گفتند اگر خدای تو بزرگ است، بگو بیاید و نجاتت دهد.

گفتنی است شمار زیادی از کشورهای جهان نسبت به فشارهای پکن علیه اقلیت مسلمان این کشور به دولت چین اعتراض کرده‌اند اما چینی ها ادعا می‌کنند این فشارها در چارچوب حملات رسانه‌ای دولت آمریکا علیه کشورشان سامان داده می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها