کد خبر: 440774
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۳ ۰۹:۰۰:۵۲
| |

احتمال افزایش محدودیت‌ها در فرانسه در پی افزایش آمار کرونا

رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد شیوع کووید 19 در این کشور شاهد جهش بوده است.

احتمال افزایش محدودیت‌ها در فرانسه در پی افزایش آمار کرونا
کد خبر: 440774
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۳ ۰۹:۰۰:۵۲

اعتمادآنلاین| امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره موج دوم همه‌گیری کرونا گفت: در این لحظه که با شما صحبت می‌کنم، همه‌گیری کووید 19 در حال شتاب گرفتن دوباره در سراسر اروپاست. آمار‌ها در بسیاری از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا اعلام شده است و شتاب بی نهایت شدیدی (در همه‌گیری کرونا) داشته‌ایم. نخست‌وزیر، وزیر بهداشت و دیگر اعضای دولت فرانسه روز گذشته به سرعت گرفتن شیوع ویروس کرونا اشاره کردند.

مکرون افزود: با توجه به این موضوع، تدابیر اعلام شده در هفته گذشته -که روز گذشته محدوده جغرافیایی گسترده‌تری را در برگرفت- همچنان به شدت حائز اهمیت است. می‌خواهم نخست بر لزوم رعایت این تدابیر و اینکه همگی ما بازیگری در مقابل ویروس باشیم، تاکید کنم. بهتر از قبل ویروس را می‌شناسیم و همگی می‌توانیم با رعایت رفتار‌های بازدارنده، ادامه آزمایش‌ها و رعایت مقرارت منع رفت و آمد و کاهش تماس‌های غیرضروری نقش خود را ایفا کنیم.

مکرون در بخش دیگری از سخنانش گفت: می‌خواهم باردیگر بر عزم و اراده خود برای تداوم تغییرِ بنیادی نظام سلامت و درمان فرانسه تاکید کنم. این نظام بیش از شصت سال قبل در شکل فعلی‌اش طراحی شد. نظام کنونی به علت انجام نشدن اصلاحات و کمبود امکانات خسته است. تنش‌های زیادی وجود داشته است، اما همه در این بحران به‌گونه‌ای مثال‌زدنی به مسئولیت‌هایشان عمل کرده‌اند. سرمایه‌گذاری بی‌سابقه‌ای که حدود یک میلیارد یورو است به شکلی سالیانه در سال‌های پیش‌رو انجام می‌شود.

رئیس‌جمهور فرانسه همچنین تصریح کرد: در مرحله‌ای که قرار داریم هیچ راه دیگری نداریم به غیر از اینکه زندگی اجتماعی‌مان را تا حد ممکن کاهش دهیم و ارتباطات هایمان را محدود کنیم تا جلوی شیوع ویروس را بگیریم. به انجام تست، هشداردهی و حفاظت (از سالمندان و گروه‌های آسیب‌پذیر) ادامه می‌دهیم، اما اگر واقعا می‌خواهیم از نظام بهداشت و درمان و هم‌وطن‌هایمان حفاظت کنیم، چاره‌ای جز کاهش ارتباطات نداریم؛ بنابراین هر هفته کارآمدی تدابیر اتخاذ شده را ارزیابی می‌کنیم و حداقل تا ابتدای دسامبر همه تدابیر اعلامی دولت پابرجا خواهد بود. می‌توانم با اطمینان بگویم قرار نیست این تدابیر کاهش یابد بلکه اگر کارایی لازم را نداشته باشند، شاید شدیدتر هم شوند.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها