کد خبر: 440794
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۳ ۰۹:۵۶:۰۰
| |

استاد علوم سیاسی دانشگاه هاملین:

ترس آمریکا و اسرائیل با پایان تحریم تسلیحاتی بیشتر شده است

دیوید شولتز، استاد علوم سیاسی دانشگاه هاملین تاکید کرد که با پایان تحریم تسلیحاتی، نگرانی و ترس در آمریکا و اسرائیل بیشتر می‌شود.

ترس آمریکا و اسرائیل با پایان تحریم تسلیحاتی بیشتر شده است
کد خبر: 440794
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۳ ۰۹:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| دیوید شولتز استاد علوم سیاسی دانشگاه هاملین است. وی در گفت‌وگویی نظرات خود را در مورد تنش‌ها میان ایران و آمریکا بیان کرده است.

وی در ابتدا در مورد سیاست خارجه آمریکا و روابط با ایران گفت: من نمی‌بینم که ایالات متحده تحت ریاست ترامپ تغییری در سیاست خود در قبال ایران ایجاد کند. حتی اگر بایدن انتخاب شود، تغییرات حاشیه‌ای خواهد بود و تلاش برای توافق جدید با ایران وجود دارد، اما من انتظار ندارم که در سیاست خارجی یا تحولاتی در مورد ایران پیشرفت بزرگی داشته باشیم.

شولتز در ادامه افزود: بایدن مایل است برخی از تحریم‌ها را کاهش دهد و اجازه کمک‌های بشردوستانه بیشتری را بدهد اما ایران همواره به عنوان یک دشمن دیده می‌شود.

وی در ادامه در مورد پایان تحریم تسلیحاتی گفت: شاید با توجه به تهدیدهای آمریکا ایران نتواند اسلحه بخرد اما این می‌تواند ترس در آمریکا و اسرائیل را افزایش دهد که ایران تهدیدی است که باید مهار شود!

این استاد دانشگاه در ادامه تاکید کرد: ایران در وضعیت دشواری قرار دارد و هر کاری هم بکند آمریکا ایران را تهدید می‌داند. بهترین گزینه سیاسی تهران، ممکن است تلاش برای دوری ایالات متحده و اتحادیه اروپا از یکدیگر باشد. ایران باید امیدوار باشد که فرانسه ماکرون و دیگران مایل باشند سیاست خارجی مستقل تری از آمریکا نسبت به ایران داشته باشند.

شولتز گفت: با وجود همه صحبت‌های سخت ترامپ، او نمی‌خواهد نیرو اعزام کند یا با ایران درگیر شود. ترامپ به تنهایی به جنگ نمی‌رود و ائتلاف بین المللی برای انجام چنین کاری مانند آنچه بوش علیه عراق انجام داد، تشکیل نمی‌دهد. تنها ممکن است با تحریک از سوی اسرائیل و عربستان درگیری‌هایی در عراق روی دهد.

وی در ادامه تاکید کرد که احتمال احیای برجام با ریاست جمهوری بایدن وجود دارد ولی در هر شرایطی نمی‌توان توقع داشت که بایدن دشمنی با ایران را کنار بگذارد ممکن است توافقی مانند برجام شکل بگیرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها