کد خبر: 440881
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۳ ۱۵:۰۰:۴۱
| |

پیکر تهیه‌کننده «مختارنامه» به خاک سپرده شد

پیکر محمود فلاح تهیه‌کننده پیشکسوت سینما و تلویزیون و مجموعه مختارنامه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

پیکر تهیه‌کننده «مختارنامه» به خاک سپرده شد
کد خبر: 440881
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۳ ۱۵:۰۰:۴۱

اعتمادآنلاین| پیکر محمود فلاح تهیه‌کننده پیشکسوت سینما و تلویزیون و مجموعه مختارنامه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

پیکر محمود فلاح تهیه‌کننده پیشکسوت سینما و تلویزیون و مجموعه مختارنامه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع و تدفین پیکر محمود فلاح تهیه‌کننده باسابقه سینما و تلویزیون که شامگاه پنجشنبه (اول آبان) بعد از تحمل دوره‌ای بیماری، صبح امروز (شنبه، سوم آبان) با حضور جمعی از سینماگران و هنرمندان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد.

در این مراسم، محمدرضا جعفری‌جلوه مدیر شبکه دو سیما از محمود فلاح به عنوان تهیه کننده ای خوب، بردبار و صبور یاد کرد که نقش خود را به خوبی ایفا کرد و فردی بزرگ در میان تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان بود.

وی افزود: یاد او همواره گرامی است؛ آن هم با آثار بزرگی که از خود بر جای گذاشت. بی تردید او بر سر خوان اهل بیت(ع) به خاطر ساخت مختارنامه روزی می‌خورد و جاودان خواهد ماند.

در ادامه پسر آن مرحوم گفت: محمود فلاح بهترین پدر و مردی بود که در زندگی ام دیدم. برای تمام کارمندان بهترین رئیس و بزرگترین مردی بود که دیدم و فکر نکنم دیگر چنین مردی به دنیا بیاید. در چند روز پایانی عمر، ما به بهبودشان امید داشتیم؛ اما در نهایت پدر ایست قلبی کرد و بر اثر آب آوردن ریه و مشکل تنفسی قلبی درگذشت. پدر من سر مختارنامه دو بار سکته کرد؛ شاهد بودم که چقدر جانش را سر مختارنامه گذاشت و من بسیار دوستش داشتم.

عزیز آزادی از همکارانش نیز در مورد او گفت: من و او از سال 50 در گروه رپرتاژ و فنی صدا و سیما با هم بودیم؛ او در اوج انقلاب یکی از خدمتگزاران و مسئولان کانال انقلاب بود. وی از مدیران متخصص بود، قبل از انقلاب و بعد از انقلاب امثال محمود فلاح توانستند سازمان (صداوسیما) را اداره کنند.

محمود فلاح تهیه کننده باسابقه تلویزیون و سریال‌هایی چون مختارنامه، تفنگ سرپر و... و مدیرکل اسبق تولید صداوسیما بود که در جریان بازگشت امام خمینی (ره) به ایران و سخنرانی تاریخی در بهشت زهرا، نقشی محوری در پوشش تصویری مراسم 12 بهمن 1357 داشت. محمود فلاح در بخش‌های مختلف سازمان صداوسیما به فعالیت پرداخت و سال‌ها مدیرکل تولید این سازمان بود.


تجهیز و اعزام ده‌ها گروه به خطوط مقدم در زمان جنگ تحمیلی از جمله کارهای اوست. فلاح در سال 75 بازنشسته شد، اما به همکاری‌اش با سازمان در قالب مشاور و تهیه کننده ادامه داد. خاکسپاری مرحوم فلاح با توجه به شرایط ویژه کرونایی و به منظور رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و پیشگیری از شیوع بیماری، فقط با حضور خانواده و بستگان درجه یک آن مرحوم برگزار شد.

تهیه‌کنندگی سریال‌های مختارنامه، خوش رکاب، تفنگ سرپر، خوش غیرت، وارث، بوی خوش زندگی، زیر چتر خورشید، آخرین انفجار، کلانتر و ... را به عهده داشت.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها