رشوه 5 میلیون دلاری روسیه برای پنهان کردن دوپینگ وزنه بردارانش

وادا فاش کرد که نهادهای روسی پنج میلیون دلار در سال‌های 2012 تا 2016 به یک مقام بلند پایه فدراسیون جهانی وزنه برداری پرداخت کرده بودند تا اجازه دهد وزنه برداران روسیه پس از مثبت شدن تست دوپینگ آن‌ها در  مسابقات شرکت کنند.

رشوه 5 میلیون دلاری روسیه برای پنهان کردن دوپینگ وزنه بردارانش
کد خبر: 441075
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۴ ۱۵:۵۶:۱۷

اعتمادآنلاین| آژانس جهانی ضد دوپینگ (وادا) در گزارشی اعلام کرد که نمونه ادرار 18 وزنه بردار از شش کشور دستکاری شده و نمونه‌های تمیز جایگزین نمونه‌های قبلی شده‌اند. این مسئله رسوایی دیگری را برای فدراسیون جهانی بحران زده وزنه برداری رقم زد.

اکنون در گزارش وادا، پای روسیه نیز به پرونده‌های فساد فدراسیون جهانی باز کرده شده است. وادا فاش کرد که نهادهای روسی پنج میلیون دلار در سال‌های 2012 تا 2016 به یک مقام بلند پایه فدراسیون جهانی وزنه برداری پرداخت کرده بودند تا اجازه دهد وزنه برداران روسیه پس از مثبت شدن تست دوپینگ آن‌ها در مسابقات شرکت کنند.

فدراسیون جهانی وزنه برداری در حال حاضر وضعیت نابسامانی در بحث مدیریت دارد و گزارش اخیر وادا در مورد جابجایی نمونه‌های دوپینگ و پرداخت رشوه توسط روسیه شرایط را برای این رشته سخت‌تر کرده است و خطر حذف از المپیک 2024 وزنه برداری را تهدید می کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها