قهرمان تکواندو ایران، مسافرکشی می‌کند

مهدی جلالی، ملی‌پوش تکواندو ایران گفت: با ماشینم در اسنپ کار می‌کنم و دستم جلوی کسی دراز نیست  که پول مکمل و دیگر احتیاجات خود را از کسی بگیرم. کار کردن را برای خودم عار نمی‌دانم و در روز نیز دو نوبت تمرین می‌کنم.

قهرمان تکواندو ایران، مسافرکشی می‌کند
کد خبر: 441101
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۵ ۰۸:۰۳:۰۹

اعتمادآنلاین| مهدی جلالی در خصوص برگزاری رقابت‌های لیگ برتر باشگاهی تکواندو، اظهار داشت: مسئولان سازمان لیگ برتر و فدراسیون تکواندو باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، انجام تست کرونا و تمامی موارد مراقبتی لیگ را برگزار کنند واینگونه همه موافق خواهند بود. اما اگر سلامتی شرکت کنندگان به خطر بیفتد، همه مخالف انجام مسابقات هستند. همه تکواندوکاران دوست دارند بازی کنند و در کوران مسابقات باشند ولی سلامتی ورزشکاران واجب‌تر از هر چیزی است.

وی با اشاره به اینکه امسال باشگاه‌های حاضر در لیگ تکواندو سعی دارند با مبالغی کم، بازیکنان را به خدمت بگیرند، عنوان کرد: با برخی از تکواندوکاران صحبت کردیم که اگر باشگاه‌ها قراردادهای 70 یا 80 میلیون تومانی نبندند، ما هم بازی ‌نکنیم. سقف قرارداد 45 میلیون تومان است و اصلا نمی‌ارزد تکواندوکار برای یک فصل لیگ، وزن کم کند، مهمانی نرود و از تفریحاتش بزند تا سر وزن باشد. در آینده نیز هزار مدل مریضی به سراغ ورزشکاران خواهد آمد. باشگاهها هزینه جراحی بازیکنانشان را می‌دهند؟ با این مبالغ یک ورزشکار اصلا می‌تواند عمل جراحی کند؟ محمدرضا اینانلو رباطش پاره شد و هیچ کسی به او زنگ نزده و حالش را جویا نشده است.

ملی‌پوش تکواندو کشورمان با اشاره به اینکه در مسابقات قهرمانی کشور هم تکواندوکار می‌تواند شایستگی‌هایش را به کادر فنی نشان دهد، گفت: همه تکواندوکاران می‌توانند در مسابقات کشوری مسابقه بدهند و کادر فنی تیم ملی این رقابتها را همانند انتخابی قلمداد خواهند کرد. مسابقات لیگ درآمدی برای بازیکنانی است که عمرشان را برای تکواندو گذاشتند.

جلالی در پاسخ به این سوال که خرج زندگی‌اش را چگونه تامین می‌کند، تاکید کرد: با ماشینم در اسنپ کار می‌کنم و دستم جلوی کسی دراز نیست که پول مکمل و دیگر احتیاجات خود را از کسی بگیرم. کار کردن را برای خودم عار نمی‌دانم و در روز نیز دو نوبت تمرین می‌کنم. اگر باشگاهها 90 میلیون تومان برای یکسال به بازیکنان بدهند دیگر ورزشکاری دغدغه‌های مالی ندارد و به بهترین وجه به تمرین و مسابقه می‌پردازد. البته اگر باشگاه در پایان فصل مسابقات لیگ، تمام مبلغ قرارداد را به بازیکنان بدهند.

وی در مورد اینکه پول تکواندوکاران در آخر مسابقات لیگ به صورت کامل پرداخت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: وقتی ورزشکاران با تیمی قرارداد‌ می‌بنند، در پایان فصل نمی‌توانند نصف پولشان را بگیرند. حتی برگه قراردادها نیز به دردی نمی‌خورد و در اکثر مواقع، حق بچه‌ها ضایع می‌شود. وقتی باشگاهی با بازیکنان قرارداد منعقد می‌کند و بخواهیم حق به حق‌دار برسد بند و تبصره‌ای در قرارداد بگنجانند که اگر بازیکنی بازی‌هایش را باخت، جریمه شود و اگر بهترین نتیجه را گرفت حقش را به او بدهید.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها