کد خبر: 441114
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۵ ۰۸:۴۹:۰۰
| |

پرواز عقاب داغستان از قفس UFC

حبیب نورماگدوف زانو زد و سرش را بین دو دستش قرار داد. اشک از چشمانش سرازیر شد. باری که او از سه ماه پیش روی شانه کشیده بود زمین گذاشته شد. دیدگاه او نسبت به زندگی در کنار قهرمانی‌اش حال او را بهتر کرد. 

پرواز عقاب داغستان از قفس UFC
کد خبر: 441114
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۵ ۰۸:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| حبیب نورماگدوف زانو زد و سرش را بین دو دستش قرار داد. اشک از چشمانش سرازیر شد. باری که او از سه ماه پیش روی شانه کشیده بود زمین گذاشته شد. دیدگاه او نسبت به زندگی در کنار قهرمانی‌اش حال او را بهتر کرد.


نورماگدوف ملقب به عقاب داغستان یکی از بهترین مبارزان تاریخ هنرهای رزمی مختلط موفق شد جاستین گیچی که به گفته بسیاری از کارشناسان سخت‌ترین حریف برای مبارز روس به حساب می‌آمد را در راند دوم با فن triangle choke یا همان خفه کردن میان دو پا در عرض یک دقیقه و 34 ثانیه ناک‌اوت کند. حبیب این کار را با پای مصدوم انجام داد. او در رویداد اصلی یواف‌سی 254 که در ابوظبی انجام شد به گفته دانا وایت رییس سازمان با پای شکسته وارد قفس هشت ضلعی شده بود.


این نخستین مبارزه حبیب از زمان فوت پدرش عبدالماناپ نورماگدوف در ماه جولای بر اثر بیماری کرونا بود. پس از آن حبیب بازنشستگی خودش را از هنرهای رزمی مختلط اعلام کرد. نورماگدوف 32 ساله گفت که مادرش نمی‌خواهد او بدون پدرش به مبارزه ادامه دهد. اما او به مادرش گفته این آخرین مبارزه او خواهد بود. نورماگدوف گفت: «من به او قول دادم این آخرین مبارزه من خواهد بود. حرف زدم و پای حرفم خواهم ایستاد.»

نورماگدوف در حالی که گیچی را به زمین انداخته بود فن مثلث triangle choke را روی او اجرا کرد و این باعث شد حریف بیهوش شود. آخرین نمایش حبیب یک سنگ تمام کامل در مسابقات یواف‌سی بود. طبق تحقیقات استفاده از فن triangle choke توسط نورماگدوف سومین بار در تمام تاریخ یواف‌سی به حساب می‌آید. این پیروزی تمام عناوین سبک وزن یواف‌سی را یکپارچه کرد. نورماگدوف گفت علاقه‌ای به مبارزه با برنده مسابقه پیشنهادی بین کانر مک‌گرگور و داستین پوریر که در ژانویه برگزار می‌شود، ندارد. حبیب گفت او قبلا هر دو آنها را شکست داده. این مبارز قبل از رفتن دستکش‌هایش را در مرکز هشت ضلعی گذاشت. او گفت: «امروز می‌خواهم بگویم این آخرین مبارزه من بود. این رویای پدرم بود. دیگر چیزی نمانده.»

او در ادامه در پستی اینستاگرامی هم از پدرش تشکر کرد و نوشت: «وقتی ‌الله با تو باشد هیچ‌کس نمی‌تواند شکستت دهد؛ هیچ‌کس. ممنون پدر برای همه چیز. تو همه چیز را به من در زندگی یاد دادی. ‌الله بالاترین درجات بهشت را نصیبت کند.» از دید بسیاری از کارشناسان نورماگدوف بهترین مبارز وزن به وزن هنرهای رزمی ترکیبی MMA به حساب می‌آید.

در مدت زمان محرومیت و بعد مصدومیت و جدایی مقطعی حبیب گیچی موفق شده بود عنوان موقت قهرمانی را به دست آورد. مبارزه این دو نفر در یواف‌سی 254 به نوعی مبارزه نفر اول و دوم به حساب می‌آمد. گیچی بعد از شکست گفت: «من می‌دانم پدرش حسابی به او افتخار خواهد کرد.» پس از مبارزه نورماگدوف از یو‌اف‌سی و چندین مدیر ارشد سازمان تشکر کرد. او فقط یک درخواست داشت: «من فقط یک چیز از یواف‌سی می‌خواهم. شما بچه‌ها باید مرا به عنوان فایتر شماره یک وزن به وزن در جهان رتبه‌بندی کنید. زیرا من لیاقت این را دارم.» این مسابقه بدون حضور طرفداران در فروم فلش جزیره یاس برگزار شد. جایی که یواف‌سی به آن لقب جزیره جنگ را داده است. در ایام همه‌گیری این جزیره میزبان بسیاری از رقابت‌ها بوده است. در مبارزه شنبه شب گیچی در راند اول با نظر داوران برنده شد. اما در راند دوم با مشکل روبه‌رو شد. حبیب در راند دوم گیچی را تحت فشار قرار داد و در نهایت برنده مبارزه لقب گرفت. او با پیروزی در این مبارزه به رکورد 29 برد و صفر شکست دست پیدا کرد. او همچنین با سه دفاع به رکورد بیشترین دفاع از عنوان قهرمانی در تاریخ سبک وزن یواف‌سی رسید و کنار بی‌جی پن و بنسون هندرسون قرار گرفت. مبارز اهل داغستان روسیه سه بار مقابل کانر مک‌گرگور قهرمان سابق، پوریر و رافائل دوس آنخوس از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کرده بود. گیچی با 22 برد و 3 شکست و با چهار برد پیاپی از جمله مقابل تونی فرگوسن در یواف‌سی 249 به عنوان سبک وزن میان دوره‌ای یواف‌سی دست پیدا کرده بود. مبارز اهل آریزونا طی شش سال 9 برد متوالی به دست آورده بود. گیچی 31 ساله قهرمان میان‌دوره‌ای سبک وزن سری جهانی مبارزات را یدک می‌کشید. او بعد از مبارزه گفت: «احساس زنده بودن کردم. به همین دلیل است که اینجا هستم. به مربیانم گفتم اگر هر بار احساس زنده بودن کردید من وارد مبارزه خواهم شد.»


وایت بعد از مبارزه گفت به او گفته‌اند حبیب با پای شکسته جنگیده است. او گفت: «تمام چیزهایی که این مرد تجربه کرده فوق‌العاده است. همه ما خوش‌شانس بودیم که امشب جنگیدنش را دیدیم. ظاهرا او در بیمارستان بود و سه هفته پیش پایش شکست. او با یک انگشت و استخوان شکسته در پایش مبارزه کرد. این چیزی است که کرنر او به من گفت. او سرسخت‌ترین انسان روی کره زمین است. او فایتر نامبر وان در وزن به وزن جهان است.»وایت در ادامه گفت او فکر می‌کند نورماگدوف واقعا بازنشسته شده است و افزود «او لعنتی‌ترین مبارز روی کره زمین است.»

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها