نایب رییس اتاق بازرگانی ایران و استرالیا:

مبادلات ایران و استرالیا از طریق واسطه انجام می‌شود/ تحریم‌ها اجازه تجارت را نمی‌دهد

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران و استرالیا اظهار داشت: بیشتر مشکل ما در صادرات و واردات با استرالیا مربوط به سیستم بانکی است، این میزان هم که انجام شده به وسیله‌ی کشور واسطه انجام شده است. روند واردات و صادرات به استرالیا افزایشی بوده ولی این بیشتر به خاطر افزایش قیمت ارز است که ارزش ریالی مبادلات افزایش پیدا کرده است.

مبادلات ایران و استرالیا از طریق واسطه انجام می‌شود/ تحریم‌ها اجازه تجارت را نمی‌دهد
کد خبر: 441188
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۵ ۱۱:۴۰:۴۳

اعتمادآنلاین| محمدحسن دیده‌ور در مورد مبادلات ایران و استرالیا در شش ماهه‌ نخست سال اظهار داشت: در مبادله با استرالیا مشکلات عدیده‌ای داریم که به تحریم‌ها برمی‌گردد و به خیلی از کالاها اجازه‌ی صادرات و واردات را نمی‌دهد. یعنی ما نمی‌توانیم صادرات کالاهای صنعتی داشته باشیم و بیشتر کالاهای سنتی مثل خشکبار یا گوشت مبادله می‌شود.

وی ادامه داد: در 6 ماهه‌ی نخست سال 99 ارزش دلاری‌ واردات ما از استرالیا واردات، 8 میلیون و 561 هزار و 775 دلار بوده که ارزش ریالی آن 359 میلیارد و 594 میلیون و 526 هزار و 574 ریال است. از نظر وزنی هم میزان آن 626 هزار و 411 کیلوگرم بوده است.

دیده‌ور تصریح کرد: صادرات ما به استرالیا بدون نفت و گاز است و فقط توسط بخش خصوصی انجام می‌شود. در شش ماهه‌ی اول سال صادرات ما 9 میلیون و 458 هزار و 333 دلار بوده که ارزش ریالی آن 1553 میلیارد و 689 میلیون و 576 هزار و 176 ریال است. یعنی 4 میلیون و 426 هزار و 276 کیلوگرم بوده است.

نایب رییس اتاق ایران و استرالیا با اشاره به تاثیر تحریم‌ها گفت:‌ بیشتر مشکل ما در صادرات و واردات با استرالیا مربوط به سیستم بانکی است، این میزان هم که انجام شده به وسیله‌ی کشور واسطه انجام شده است. روند واردات و صادرات به استرالیا افزایشی بوده ولی این بیشتر به خاطر افزایش قیمت ارز است که ارزش ریالی مبادلات افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در مجمعی که سفیر استرالیا هم حضور داشتند، خیلی تمایل داشتند که روابط دو کشور گسترده‌تر شود اما خودشان هم اظهار تاسف می‌کردند که شرایط تحریم این موضوع را سخت کرده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها