کد خبر: 441231
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۵ ۱۴:۴۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از ماجرای جدایی مدافع پرسپولیس گزارش می‌دهد:

شجاع خلیل‌زاده؛ سقوط یک ستاره

شجاع خلیل‌زاده، چهارم آبان‌ماه، به عنوان خرید جدید باشگاه الریان معرفی شد. عکس‌های او در لباس الریان قطر باعث ناراحتی هواداران پرسپولیس شد. دوستداران پرسپولیس از او تحت عنوان خائن یاد کردند و شجاع به یکباره جایگاهش را در بین هواداران پرسپولیس از دست داد.

شجاع خلیل‌زاده؛ سقوط یک ستاره
کد خبر: 441231
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۵ ۱۴:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| تا همین یک ماه پیش بدبین‌ترین هوادار پرسپولیس هم فکر نمی‌کرد شجاع خلیل‌زاده از پرسپولیس جدا شود. بازیکنی که نمادی از تعصب در پرسپولیس بود بعد از پایان رقابت‌های لیگ قهرمانان، ساز جدایی از پرسپولیس را کوک کرد. درست همان زمانی که پرسپولیس سربلند از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان در فرودگاه دوحه آماده بازگشت به تهران بود، شجاع خلیل‌زاده فیلمی در اینستاگرام منتشر کرد که خبر از روزهای تلخ برای هواداران پرسپولیس می‌داد.

شجاع خلیل زاده

شجاع به دنبال افزایش قرارداد

لیگ نوزدهم با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید و سرخ‌های تهرانی برای چهارمین بار متوالی جام قهرمانی فوتبال ایران را بالای سر بردند. پرچم پرسپولیس در اوج بود و هواداران هم خوشحال از قهرمانی دوباره، برای حریف قدیمی کری می‌خواندند. اما گویا این قهرمانی سرآغاز یک بحران بزرگ در پرسپولیس بود. با پایان یافتن لیگ برتر، بازیکنان پرسپولیس یکی پس از دیگری راهی باشگاه شدند تا مطالبات عقب‌افتاده خود را پیگیری کنند. در این میان اما داستان یکی از بازیکنان با دیگران فرق می‌کرد؛ مدافع همیشه عصبانی سرخ‌ها به جای پیگیری مطالباتش از مدیران پرسپولیس خواست تا دستمزدش را بالا ببرند. بازیکنی که سال گذشته قراردادش را تمدید کرده بود و در این تمدید قرارداد دستمزدش هم بالاتر رفته بود، با تغییر شرایط اقتصادی کشور باز هم در پی تغییر مبلغ قراردادش بود. درخواستی که با موافقت مهدی رسول‌پناه سرپرست وقت باشگاه پرسپولیس روبه‌رو نشد؛ و این ابتدای سقوط یک ستاره بود.

1

بازگشت از قطر و مذاکره با الریان

پرسپولیس که قهرمان لیگ برتر شده بود با آغاز رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به قطر رفت و بازی‌های خود را آغاز کرد. سرخ‌ها آن‌قدر روی فرم بودند که بازی‌ها را با اقتدار پشت سر گذاشتند و راهی دیدار نیمه‌نهایی شدند. آنها با پیروزی برابر النصر عربستان برای دومین بار در سه سال گذشته فینالیست آسیا شدند و ثابت کردند پوکر قهرمانی بی‌دلیل به دست نیامده است.

در ساعاتی که هواداران پرسپولیس در خیابان‌ها شادی می‌کردند اتفاقی تلخ در قطر در حال رقم خوردن بود. شجاع خلیل‌زاده اعلام کرد مدیران پرسپولیس به تماس‌های او پاسخ نمی‌دهند و به همین خاطر شاید مجبور به جدایی از تیم شود. او برای اثبات حرف‌هایش با بازیکنانی چون سیامک نعمتی و کمال کامیابی‌نیا هم صحبت کرد تا نشان دهد مدیران پرسپولیس چندان به فکر بازیکنان نیستند و تقریباً همه نفرات تاثیرگذار پرسپولیس به فکر جدایی هستند. البته این اتفاق در عمل رخ نداد و تنها شجاع بود که از پرسپولیس رفت.

فسخ قرارداد شجاع

شجاع خلیل‌‎زاده تلاش بسیاری کرد تا مدیران پرسپولیس را مجاب به افزایش مبلغ قراردادش کند، اما رسول‌پناه حاضر به پذیرش این خواسته مدافع تیمش نشد تا خلیل‌زاده ضربه نهایی را به پرسپولیس وارد کند. او بر اساس قوانین فیفا که به بازیکنان اجازه می‌دهد در صورت دریافت نکردن 2 ماه حقوق، قرارداد خود را فسخ کنند، در تاریخ 14 مهر به صورت قانونی قراردادش را در سازمان لیگ فسخ کرد.

فسخ قرارداد خلیل‌زاده هواداران پرسپولیس را شوکه کرد. شجاع با این کار سعی داشت مدیران باشگاه را تحت فشار قرار دهد و آنها را به پذیرش خواسته‌هایش وا دارد. این اتفاق تا حدودی تحقق یافت و رغبتی و رسول‌پناه آماده تغییر قرارداد او بودند که انتشار یک خبر همه چیز را دگرگون کرد.

شجاع خلیل‌زاده با فسخ یک‌طرفه از لیست بازیکنان پرسپولیس خارج شده بود و به همین خاطر نمی‌توانست سرخ‌های تهرانی را در فینال آسیا همراهی کند. گرچه مسئولان باشگاه کوشیدند این موضوع را کتمان کنند، اما طبق قوانین فیفا، شجاع خلیل‌زاده دیگر بازیکن پرسپولیس نبود و از همین رو نام او از لیست آسیایی پرسپولیس خارج شد.

همین موضوع کافی بود تا شجاع خلیل‌زاده از پرسپولیس دور شود. او که کار خود را در پرسپولیس تمام‌شده می‌دید ترجیح داد پیشنهاد وسوسه‌کننده الریان را قبول کند و عطای ماندن در پرسپولیس را به لقایش ببخشد.

1

بوسه شجاع بر پیراهن الریان و نامه خداحافظی

شجاع خلیل‌زاده، چهارم آبان‌ماه، به عنوان خرید جدید باشگاه الریان معرفی شد. عکس‌های او در لباس الریان قطر باعث ناراحتی هواداران پرسپولیس شد. دوستداران پرسپولیس از او تحت عنوان خائن یاد کردند و شجاع به یکباره جایگاهش را در بین هواداران پرسپولیس از دست داد؛ کسی که مدعی بود به عشق عدد 6 با پرسپولیس قراردادی 6ساله امضا می‌کند، به خاطر پول بیشتر قراردادش را فسخ کرد و راهی لیگ قطر شد.

خلیل‌زاده بعد از پیوستن به الریان، با انتشار متنی در اینستاگرام با هواداران پرسپولیس خداحافظی کرد. او در این پیام نوشت: «بنام خدای پرسپولیس. نوشتن نامه خداحافظی سخت‌ترین کاری است که می‌شود با عشق همه دوران زندگی انجام داد. خداحافظی نمی‌کنم بلکه قصد دارم از شما هواداران تشکر کنم که در این سال‌ها همیشه و همواره از من حمایت کردید و بدون اغراق باید بگویم که هرچه دارم از شماست. حمایت‌های شما باعث شد تبدیل به شجاع ‌خلیل‌زاده‌ای بشوم که الان هستم. من هم در این سال‌ها هیچ‌گاه برای پرسپولیس که عشق همیشگی من بوده و هست کم نگذاشتم و با وجود مصدومیت‌های زیاد با همه توان وارد زمین شدم تا بتوانم ذره‌ای از محبت‌های شما هواداران را جبران کنم؛ چون خوشحالی شما هواداران خوشحالی من هم بوده و هست. حالا که دست تقدیر باعث شده راه ما برای مدتی از هم جدا شود باید تشکر کنم؛ تشکر کنم از شما هوادارانی که به واقع مالک حقیقی و معنوی پرسپولیس هستید و حمایت خود را از من دریغ نکردید. تشکر می‌کنم از آقای برانکو که به من اعتماد کرد و من را به آرزوی دیرینه‌ام رساند تا بتوانم پیراهن سرخ پرسپولیس را با افتخار به تن کنم. همچنین از آقای کالدرون قدردانی می‌کنم که با همه فراز و نشیب‌ها سعی کردم مهره موثری برایش در تیم باشم. از آقای گل‌محمدی هم قدردانی می‌کنم که به من اعتماد داشت و من هم تلاش کردم پاسخ اعتماد او را با درخشش در زمین بدهم. در این مدت حواشی زیادی مطرح شد اما خود شما بهترین شاهد هستید که قصد پاسخگویی به هیچ حرفی ندارم تا مبادا خدای نکرده آرامش پرسپولیس به هم بخورد. هیچگاه هم قصد پاسخگویی به همه عزیزان و بزرگترها را ندارم. در این چند سال با همه وجود بازی کردم اما خود شما هم متوجه هستید که اتفاقاتی رخ داد که باعث شد مسیر من از پرسپولیس جدا شود. هرچه که بود سکوت کردم و همه حرف‌ها را روی سرم گذاشتم اما بدانید که هیچگاه دنبال حاشیه برای پرسپولیس کبیر نبوده و نیستم. الان هم قصد صحبت و پاسخگویی به خیلی از مسائل را ندارم و فقط خواستم تا با شما هواداران برای مدتی خداحافظی کنم. آرزوی دیرینه من موفقیت پرسپولیس در همه میادین است چرا که هر چه داریم از پرسپولیس بوده و هست. باشد که باشید و باشم...»

1

توضیح شجاع درباره بوسیدن لوگوی الریان

انتقادها از شجاع خلیل‌زاده به خاطر بوسیدن لوگوی الریان آن‌قدر زیاد بود که این بازیکن مجبور شد واکنش نشان دهد. او در این باره گفت: «واقعاً قصد نداشتم با این کار هواداران عزیز پرسپولیس را برنجانم، اما یکی از مسئولان باشگاه از من خواست که این کار را انجام دهم. شما بگویید وقتی یکی از مسئولان باشگاه این کار را از من درخواست کرد آیا می‌توانستم جواب منفی بدهم؟ متاسفانه یکسری از افراد از این عکس سوءاستفاده کرده‌اند اما خدا خودش شاهد است که این کار را برای ناراحت کردن هواداران انجام ندادم. مسئول باشگاه از من چنین درخواستی داشت و من هم به درخواست او این کار را انجام دادم.»

هرچند خلیل‌زاده گفته قصد نداشته هواداران پرسپولیس را ناراحت کند، اما آنچه از فضای مجازی و هواداران پرسپولیس برمی‌آید این است که هواداران پرسپولیس حسابی از دست شجاع خلیل‌زاده ناراحت هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها