کد خبر: 441245
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۵ ۱۴:۱۵:۵۷
| |

فروپاشی آتش‌بس «مأرب»؛

نیروهای صنعاء پیشروی خود را از سر گرفتند

نیروهای وابسته به دولت مستعفی (متحد ریاض) قصد سوءاستفاده از آتش‌بس اعلام نشده در «مأرب» برای تجدید قوا را داشتند اما با مقابله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روبه‌رو شدند.

نیروهای صنعاء پیشروی خود را از سر گرفتند
کد خبر: 441245
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۵ ۱۴:۱۵:۵۷

اعتمادآنلاین| روزنامه «الاخبار» در گزارشی درباره آخرین تحولات «مأرب» در مرکز یمن نوشت، به نظر می‌رسد تلاش‌های یمنی و منطقه‌ای برای صلح در مأرب در برابر اقدامات ریاض برای در دست گرفتن دوباره ابتکار عمل در این جبهه بی‌فایده بوده است.

در ادامه این گزارش آمده، درگیری‌ها در اطراف مأرب از چند محور از سر گرفته شده و نیروهای وابسته به دولت مستعفی از آتش‌بس اعلام نشده در این منطقه برای ساماندهی دوباره به نیروهای خود و آماده شدن برای تشدید تنش‌ها سوءاستفاده کرده‌اند اما نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با این اقدامات مقابله کردند.

الاخبار افزود، درگیری‌ها میان طرفین از بامداد روز شنبه (دو روز پیش) از سه محور در اطراف شهر مأرب و محور چهارمی در اطراف استان الجوف از سر گرفته شد و علی‌رغم گسترده بودن دامنه عملیات نظامی، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دستاوردهای خوب میدانی داشتند.

یک منبع نظامی در مأرب در این زمینه به الاخبار گفت، نیروهای صنعاء توانستند تسلط بر شهر «صراوح» را کامل کنند و پیشروی زیادی در جبهه غربی مأرب داشته باشند، آنها توانستند خط امدادی ویژه اردوگاه «الماس» در «مدغل» در غرب مأرب را به کنترل خود درآورند، بر مرکز اطلاعات نظامی در منطقه «ساهر» در غرب مأرب مسلط شوند و تلسط خود بر مناطق «الجوه»، «المدید»، «نبعه»، «خیوزه» در شرق مدغل محکم کنند.

همزمان با این تحولات، جبهه‌های مأرب طی دو روز گذشته شاهد حملات هوایی گسترده ائتلاف سعودی بود و جنگنده‌های ائتلاف برای جلوگیری از پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بیش از پنجاه حمله هوایی انجام دادند. بنا به گفته منابع نظامی، چندین نفر از فرماندهان دولت مستعفی در این درگیری‌ها کشته شدند.

به موازات پیشروی نیروهای صنعاء در دو محور غرب و جنوب مأرب، نیروهای صنعاء در دو روز گذشته موفق شدند در جبهه شرقی نیز پیشروی کنند و بنا به گفته منابع قبیله‌ای، نیروهای صنعاء پیشروی خوبی پس از درگیری‌های شدید در این منطقه داشتند.

این تحولات همزمان با توافق دولت مستعفی (متحد ریاض) و «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) وابسته به امارات برای اجرای بخش نظامی توافق ریاض صورت می‌گیرد؛ بخشی که بر انتقال نیروهای حزب «اصلاح» (وابسته به دولت مستعفی) از «ابین»، «شبوه» و «حضرموت» به «مأرب» و «الجوف» تأکید می‌کند تا در مقابل نیروهای شورای انتقالی نیز از عدن به «الضالع» بروند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها