برلین:

درباره دسترسی به سایت‌های اعلام نشده ایران به پیشرفت رسیدیم

وزیر خارجه آلمان در دیدار با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از حصول پیشرفت در خصوص دسترسی به سایت‌های هسته‌ای خبر داد که مدعی هستند ایران آنها را اعلام نکرد است.

درباره دسترسی به سایت‌های اعلام نشده ایران به پیشرفت رسیدیم
کد خبر: 441278
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۵ ۱۵:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان که امروز (دوشنبه) با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص طیفی از موضوعات از جمله برنامه هسته‌ای ایران دیدار و گفت‌وگو داشت، از ایران خواست تا به تعهداتش ذیل برجام کاملاً پایبند باشد.

وزیر خارجه آلمان همچنین در خصوص بازرسی از سایت‌های هسته‌ای ایران ادامه داد: «ما در زمینه‌ دستیابی به سایت‌های هسته‌ای اعلام نشده ایران، به پیشرفت‌هایی رسیده‌ایم».

گروسی در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، در خصوص دیدار با هایکو ماس و موضوعاتی که مورد بحث قرار دادند، نوشت: «جلسه‌ای عالی با دیپلمات آلمانی، هایکو ماس (وزیر خارجه آلمان) داشتم. در خصوص برنامه و فعالیت آگانس در خصوص کووید-19، راستی‌آزمایی هسته‌ای و برجام بحث و گفت‌وگوهایی انجام شد. از حمایت مقتدرانه و مداوم شما متشکرم. آلمان یک شریک کلیدی آژانس محسوب می‌شود».

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جدیدترین گزارش خود که 14 شهریور ماه در اختیار اعضای شورای حکام قرار گرفته تأیید کرده که میزان ذخائر اورانیوم غنی‌شده ایران افزایش یافته است. در گزارش آژانس تصریح شده میزان این ذخائر در حال 2015 کیلوگرم است که نسبت به گزارش فصلی قبل این نهاد بین‌المللی 534 کیلوگرم افزایش یافته است.

ماس در حالی خواستار پایبندی کامل ایران به برجام شده است که علیرغم خروج یکجانبه واشنگتن از توافق هسته‌ای ایران، همچنان به تعهداتش ذیل برجام پایبند بود و بعد از آنکه شرکای اروپایی این توافق هسته‌ای به تعهداتشان در قبال ایران عمل نکردند، جمهوری اسلامی شروع به کاهش تعهداتش در قبال این توافق هسته‌ای کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها