کد خبر: 441301
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۵ ۱۶:۵۸:۳۰
| |

وزیر خارجه روسیه:

روابط با ترکیه خالی از مشکلات نیست

وزیر خارجه روسیه گفت: روابط ما با ترکیه بسیار خوب است اما خالی از مشکلات نیست. مواضع ما در برخی از مسائل همسو نیست اما زمینه‌های مشترکی را می‌یابیم و تلاش‌هایمان را در جهت کار یکی می‌کنیم و به فراهم‌سازی شرایط ضروری برای حل بحران‌ها کمک می‌کنیم.

روابط با ترکیه خالی از مشکلات نیست
کد خبر: 441301
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۵ ۱۶:۵۸:۳۰

اعتمادآنلاین| وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو امیدوار است که سریعاً با گام‌های عملی از توافق آتش‌بس در لیبی حمایت شود.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری بعد از مذاکراتش با نیکوس دندیاس، همتای یونانی خود گفت: در این دیدار، به اخبار خوب منتشر شده درمورد لیبی از ژنو اشاره شد که طی آن، مذاکراتی میان دو هیئت طرابلس و بنغازی با نظارت آمریکا انجام شد.

وی ادامه داد: ما امیدوار هستیم حل و فصلی که اعلام شده با گام‌های عملی مشخص تقویت و مکانیزم لازم برای آن تشکیل شود. ما امیدوار هستیم که حل و فصل سیاسی تا زمانی نامعلوم، به تعویق نیفتد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین بر عزم مسکو برای ادامه همکاری با آنکارا جهت حل و فصل بحران‌های بین‌المللی به رغم اختلافات در مواضع دو کشور در برخی مسائل تاکید کرد.

او در آتن تاکید کرد: روابط ما با ترکیه بسیار خوب است اما خالی از مشکلات نیست. مواضع ما در برخی از مسائل همسو نیست اما زمینه‌های مشترکی را می‌یابیم و تلاش‌هایمان را در جهت کار یکی می‌کنیم و به فراهم‌سازی شرایط ضروری برای حل بحران‌ها کمک می‌کنیم.

لاوروف افزود: به این رویکرد با ترکیه ادامه می‌دهیم.

او قبلا گفته بود، کشورش ترکیه را به رغم اهمیت شراکت مستحکم بین دو کشور در زمینه‌های مختلف شریک استراتژیک نمی‌داند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها