محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی:

400 هزار واحد در طرح اقدام ملی مسکن تعیین تکلیف می‌شوند

وزیر راه و شهرسازی از تعیین تکلیف 400 هزار واحد در طرح اقدام ملی مسکن خبر داد.

400 هزار واحد در طرح اقدام ملی مسکن تعیین تکلیف می‌شوند
کد خبر: 441358
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۶ ۰۸:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد اسلامی در جلسه علنی صبح امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان طرح سوال رحمت الله نوروزی در مورد عدم اقدام لازم برای تامین مسکن مورد نیاز در کشور گفت: ما دو سال پیش تعهد دادیم که اولا مسکن مهر را در این دوره تکمیل و تحویل مردم کنیم، علاوه بر این، طرح اقدام ملی مسکن را با هدف تولید 400 هزار واحد برنامه ریزی کردیم که با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته در سراسر کشور پروژه‌های مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن در حال انجام و تکمیل است.

وی افزود: از این 400 هزار واحد 135 هزار واحد واگذاری زمین و 265 هزار واحد واگذاری مسکن بوده که تمام افراد این دو گروه تعیین تکلیف شده و در حال تکمیل پرونده و واریز وجه هستند و هیچ فردی از این 400 هزار نفر نیست که تکلیفش مشخص نشده باشد.

وزیر راه یادآور شد: ما سعی کردیم همه ظرفیت‌ها را به خدمت بگیریم و در این راستا طبق فراخوان وسیع 460 هزار نفر را شناسایی کردیم که در حال واریز وجه هستند، این اقدامات همگی در شرایط کرونا انجام شده است. سپس شناسایی و تخصیص زمینی که بلامعارض و وصل به خدمات شهری باشد انجام شده و علاوه بر این تلاش کردیم زمین‌هایی که در اختیار دستگاه‌ها بوده را به این پروژه تخصیص بدهیم که امروز شاهد اجرای این برنامه‌ها هستیم.

اسلامی با اشاره به تاثیر نوسانات بازار طلا و ارز در بخش مسکن خاطرنشان کرد: این التهابات یک امر تکراری و مستمر بوده و اگر مرور کنید می‌بینید که به وضوح از یکدیگر تبعیت می‌کنند در واقع تغییر نرخ ارز تاثیر خود را بر همه بخش‌ها بخصوص زمین و مسکن گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: ما برای رسیدن به تولید و عرضه پایدار مسکن به دنبال اجرای سیاست‌ها و برنامه‌هایی در این حوزه بودیم برای ما مهم بود که بتوانیم اعتماد بین سازندگان، دولت و مردم را به وجود بیاوریم که جریان تولید را شاهد باشیم تا عرضه مسکن تقویت شود، پابرجا بماند و کسری مسکن را جبران کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها