کد خبر: 441416
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۶ ۱۰:۳۶:۳۳
| |

آسیه کلاته، عضو حزب پایداری:

زیرساخت‌های حضور زنان در ریاست جمهوری فراهم نیست

عضو حزب پایداری گفت: برای کامل شدن زمینه‌ها جهت حضور زنان در قامت ریاست جمهوری به زمان بیشتری نیاز داریم، ممکن است صحبت‌هایی در مورد حضور زنان در ریاست جمهوری مطرح باشد اما زیرساخت‌ها فراهم نشده است.

زیرساخت‌های حضور زنان در ریاست جمهوری فراهم نیست
کد خبر: 441416
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۶ ۱۰:۳۶:۳۳

اعتمادآنلاین| «آسیه کلاته»، عضو حزب پایداری، در رابطه با اینکه آیا بسترهای لازم برای حضور زنان در مقام ریاست جمهوری فراهم شده است، گفت: برای کامل شدن زمینه‌ها جهت حضور زنان در قامت ریاست جمهوری به زمان بیشتری نیاز داریم، ممکن است صحبت‌هایی در مورد حضور زنان در ریاست جمهوری مطرح باشد اما زیرساخت‌ها فراهم نشده است. به غیر از این موارد، بنده به این نتیجه نرسیدم که یک خانم رئیس جمهور شود و یا خیر، به این جهت که شاید بسترهای لازم در جامعه از جمله بستر فرهنگی فراهم شود اما یک خانم با توجه به همه مشغله‌ها و همچنین ویژگی‌هایی شخصیتی که دارد، آیا می‌تواند از عهده مسئولیت‌هایی که بر روی دوش یک رئیس جمهور است، بر بیاید؟!

این فعال سیاسی افزود: همچنین حضرت آقا قبلا نیز در این مورد صحبت کردند و گفتند خانم‌ها در مناصب حکومتی باشند اما بیشتر در جاهایی باشند که نیاز است یک خانم باشد و مطالبات و نیازهای زنان را پیگیری کند. در حال حاضر با این قضیه که زن مناصبی را برعهده بگیرد که با روحیات یک آقا سازگار است، کنار نیامدم.

کلاته ادامه داد: برخی مناصب و جایگاه‌ها با روحیات یک آقا سازگار است و روحیات مردانه می‌تواند، وظایفی که برای آن منصب تعریف شده را پیش ببرد و انجام دهد. بنابراین یک خانم می‌تواند در جاهایی باشد که نیازهای زنان در جامعه را، پیگیری کند.

این عضو حزب پایداری در واکنش به اینکه در حال حاضر زن‎هایی در جامعه داریم که سابقه وزارت در کارنامه خود دارند، آیا می‌توانند از عهده چنین مسئولیت‌هایی هم بربیایند به عنوان مثال مرضیه وحید دستجردی یکی از این زنان است، آیا فردی مثل او می‌تواند در مقام ریاست جمهوری فعالیت کند؟ تصریح کرد: وحید دستجردی در این وزارت خانه قابلیت و توانایی خود را نشان داد اما عملا از مقداری از زندگی خود جا مانده بود. نکته دیگر این است که ریاست جمهوری در مقایسه با منصب وزارت، بسیار گسترده است کمااینکه وزیر با وزیر متفاوت است به عنوان مثال وزارت کشور با وزارت بهداشت تفاوت دارد.

کلاته در پایان تاکید کرد که البته بنده بسیار تازه کار هستم و در شرایط فعلی به این نتیجه رسیدم که ممکن است یکسری از مناصب برای زنان مناسب نباشد.س

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها