احمد براتی، رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال:

اساسانامه فدراسیون به زودی برای فیفا ارسال می‌شود / انتخابات فدراسیون فوتبال در انتظار چراغ سبز فیفا

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال، درباره اساسنامه جدید این فدراسیون، گفت: کارهای اصلاح اساسنامه ظرف روز گذشته انجام شد و در حال آماده‌سازی نسخه نهایی اساسنامه برای ارسال به فیفا هستیم.

اساسانامه فدراسیون به زودی برای فیفا ارسال می‌شود / انتخابات فدراسیون فوتبال در انتظار چراغ سبز فیفا
کد خبر: 441424
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۶ ۱۱:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد براتی درباره پاسخ فیفا به اساسنامه ارسالی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: ما به مراحل نهایی کار نزدیک می‌شویم. شیوع کرونا، برگزاری جلسات حضوری کرونا را از طرفین سلب کرده بود. مدیران فیفا از آغاز شیوع کرونا دورکار هستند و کارها به صورت مکاتبات و تلفنی طول می‌کشید. دغدغه‌هایی از طرف خودمان برای رعایت قوانین و منافع ملی داشتیم و برای حضور در جامعه جهانی، ناگزیر بودیم تا قوانین بین‌المللی را هم بپذیریم. خود را ملزم به رعایت قوانین داخلی می‌دانستیم که با تعاملات انجام شده، به توافقاتی رسیدیم.

وی با بیان اینکه فیفا، عمده مطالبات ارسالی فدراسیون فوتبال را تأیید کرده است، گفت: باید اصلاحات جزئی در کدهای انتخاباتی انجام شود. ما سابقه مدیریت ورزشی را مدیریت فوتبال در نظر گرفته بودیم که نظر فیفا بازتر است و نامزدهایی که در ورزش دیگری سابقه مدیریت دارند، بتوانند در انتخابات حاضر شوند. ما این نظر را موافق روح دموکراسی می‌دانستیم و پذیرفتیم.

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال که با برنامه «تهران ورزشی» رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، در ادامه بیان کرد: در نامه فیفا آمده در صورتی که فدراسیون فوتبال پیشنهادهای آن را بپذیرد، اساسنامه به صورت نهایی تأیید می‌شود تا برای برگزاری مجمع عمومی فدراسیون اقدام کنیم. برابر اساسنامه فعلی فدراسیون فوتبال، تصویب اساسنامه در صلاحیت مجمع عمومی فدراسیون است. فدراسیون فوتبال و فیفا، کار تدوین مقررات و انطباق آن با قوانین ملی و بین‌المللی را انجام می‌دهند و برای تصویب نهایی اساسنامه، اعضای مجمع باید به آن رأی بدهند.

براتی درخصوص اینکه فیفا اعلام کرده می‌توان اعمال برخی از کدهای انتخاباتی را به آینده موکول کرد، تصریح کرد: اینگونه نیست. برگزاری انتخابات بر اساس کدهای انتخاباتی صورت می‌گیرد و تنها نکته فیفا، نامه قابل توجه درباره کدهای انتخاباتی بود که روز گذشته (دوشنبه) در هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال تأیید شد تا اختلافی با فیفا نداشته باشیم. فیفا گفته ماهیت فدراسیون فوتبال ظرف یک سال تعیین تکلیف شود که به دلیل حفظ مقررات ملی، اعلام کردیم قانون فوتبال همین است که در ماده یک نوشتیم.

وی درخصوص تعریف ماهیت فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: فیفا پذیرفته که اساسنامه تأیید شود و انتخابات را برگزار کنیم؛ سپس در تعامل با مجلس و دولت، تکلیف ماهیت فدراسیون فوتبال مشخص شود. اگر مقررات انتخاباتی تعیین نشود، امکان برگزاری انتخابات نیست. کارها ظرف روز گذشته انجام شد و در حال آماده‌سازی نسخه نهایی اساسنامه برای ارسال به فیفا هستیم.

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که می‌توان به برگزاری انتخابات ریاست این فدراسیون تا پایان سال 2020 امیدوار بود یا خیر، اظهار داشت: بر اساس نقشه راهی که به فیفا ارائه کرده بودیم، انتخابات باید زودتر برگزار می‌شد. فدراسیون فوتبال اساسنامه را در مهلت قانونی ارسال و به تکالیفش خود عمل کرده است، اما پیش‌بینی شده بود اگر فیفا در پاسخ تأخیر کند، فدراسیون فوتبال برای پاسخگویی مهلت کافی خواهد داشت. اکنون هر چه که فیفا از ما خواسته‌، انجام دادیم و مسئولیت با فیفاست تا «اوکی» نهایی را بدهد و انتخابات را برگزار کنیم.

« ما به همه تعهدات خود عمل و اساسنامه مطابق نظر فیفا را تهیه کردیم.»، براتی ضمن بیان این جمله گفت: پس از تأیید اساسنامه می‌توانیم انتخابات را برگزار کنیم و بر اساس نقشه راه، به نظر نمی‌رسد مشکلی باشد. خودم پیش از آغاز سال نو روی رساندن اساسنامه در مهلت قانونی متمرکز بودم و به همراه اعضای کمیته تدوین مقررات و نبی، از چهارم فروردین در فدراسیون مستقر شدیم. بسیاری از شب‌ها تا ساعت یک یا دو بامداد و حتی چهار صبح بیدار بودم تا اساسنامه را برسانیم. ما باید متن اساسنامه را به زبان تخصصی حقوقی برمی‌گرداندیم و در هفت ماه اخیر، تعهدات خود را در قبال فیفا انجام دادیم تا فدراسیون سریع‌تر از بلاتکلیفی خارج شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها