ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

انتخابات 1400 | اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم فهمیدند رای مردم را از دست داده‌اند / عملکرد دولت روحانی جامعه را از اصلاح‌طلبان ناامید کرد

ناصر ایمانی گفت‌: اصلاح‌طلبان جامعه را از خود بیزار کرده‌اند و به همین دلیل، تلاش‌های عوام‌فریبانه‌ای را در دستور کار قرار داده‌اند تا شکست حتمی‌شان را به مسایلی چون نظارت استصوابی و... ربط بدهند. اصلاح‌طلبان در هشتمین روز از اسفند سال گذشته بود که فهمیدند، رای مردم را از دست داده‌اند.

انتخابات 1400 | اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم فهمیدند رای مردم را از دست داده‌اند / عملکرد دولت روحانی جامعه را از اصلاح‌طلبان ناامید کرد
کد خبر: 441767
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۹ ۰۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «اصولگرایان در فکر یک‌دست کردن قدرت هستند». این تحلیل برخی از اصلاح‌طلبان درباره فضای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری است که مشخصا از فردای انتخابات مجلس یازدهم به طور جدی در محافل سیاسی به بحث گذاشته شده است.

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این‌باره اظهار داشت: درباره اینکه اصلاح‌طلبان بحث «یک‌دست شدن قدرت توسط اصولگرایان» را مطرح می‌کنند باید گفت، چطور وقتی دولت و مجلس همزمان در اختیار جریان اصلاحت بود، یک‌دست شدن اشکالی نداشت و الان با این احتمال احساس نگرانی‌ می‌کنند؟‌ آنها این را هم فراموش کرده‌‌اند که اساسا یک‌دست شدن قدرت با رای مردم ممکن است و هیچ کس و هیچ گروهی نمی‌تواند با نظر و انتخاب افکار عمومی مخالفت کند.

این چهره در ادامه سخنانش گفت: اصلاح‌طلبان البته ادعا می‌کنند که نظارت استصوابی مانع از حضور جدی‌شان در انتخابات می‌شود. سئوال من از آنها این است که این چطور استصوابی است که در 24 سال گذشته اصلاح‌طلبان به مدت 16 سال دولت را در اختیار خود گرفته بودند‌؟ این اصلا رفتاری دوگانه است که موقع توفیق انتخاباتی، انتخابات را قبول دارند و موقع شکست، نظارت استصوابی را مانعی برای حضور جدی خود در عرصه رقابت عنوان می‌کنند. اصلاح‌طلبان در حالی خودشان را نگران یک‌دست شدن قدرت نشان می‌دهند که به مدت 4 سال دولت‌ آقای خاتمی با مجلس ششم کاملا هم‌نظر بود.

او همچنین درباره ردصلاحیت‌های گسترده اصلاح‌طلبان تصریح کرد: آنها در حالی به شورای نگهبان تهمت سیاسی‌کاری می‌زنند که کاندیداتوری آقای روحانی در سال‌های 96 و 92 و همچنین لیست امید در انتخابات مجلس دهم حاصل نظارت شورای نگهبان بود. حتی در انتخابات اسفندماه 94 هم لیستی اصلاح‌طلب داشتند و فقط آقای بهروز نعمتی و کاظم جلالی از نزدیکان آقای لاریجانی را به لیست‌شان اضافه کردند تا بتوانند روی همکاری و همراهی رئیس وقت مجلس شورای اسلامی حساب کنند.

ایمانی در ادامه افزود: اصلاح‌طلبان چون می‌دانند مردم را ناامید کرده‌اند و محال است در انتخابات 1400 رای لازم را به دست بیاورند، در حال فرار به جلو هستند تا این تلقی را به جامعه تزریق کنند که اصولگرایان در تلاش برای قبضه کردن دولت هستند. در واقع اصلاح‌طلبان جامعه را از خود بیزار کرده‌اند و به همین دلیل، تلاش‌های عوام‌فریبانه‌ای را در دستور کار قرار داده‌اند تا شکست حتمی‌شان را به مسایلی چون نظارت استصوابی و... ربط بدهند. اصلاح‌طلبان در هشتمین روز از اسفند سال گذشته بود که فهمیدند، رای مردم را از دست داده‌اند.

وی توضیح داد: البته شاید مردم اصولگریان را هم قبول و دل خوشی از آنها هم نداشته باشند. اما عملکرد دولت روحانی که بیشتر وزرا و مدیرانش اصلاح‌طلب هستند، به قدری بد بود که جامعه از اصلاح‌طلبان به کل ناامید شده‌ است. در چنین حالتی فعالین تفکر اصلاح‌طلبی با طرح موضوع‌های متفرقه سعی‌شان را به کار می‌گیرند تا شکست‌ محتمل‌شان را به گردن این و آن بیاندازند.

او تاکید کرد:‌ اصلاح‌‌طلبان باید تکلیف خود را با حکومت روشن کنند. نمی‌شود به هنگام پیروزی وارد قدرت شده و نظام را به مسایلی چون دیکتاتوری و... متهم کنند و به هنگام شکست، شورای نگهبان و ارگان‌های دیگر را مانعی برای بهره‌گیری از فرصت قانونی خود معرفی کنند. این روش به طور کاملا آشکاری توهین به شعور مردم است.

ناصر ایمانی در پایان گفت: البته به نظر من اصلاح‌طلبان به عنوان نیروهایی که فعالیت جدی دارند، باید در انتخابات شرکت کنند اما قاعده رقابت و کنش سیاسی را به‌هم نزنند.

چکیده گفت‌وگو با ناصر ایمانی

-وقتی دولت و مجلس همزمان در اختیار جریان اصلاحت بود، یک‌دست شدن اشکالی نداشت؟

-این چطور استصوابی است که در 24 سال گذشته اصلاح‌طلبان به مدت 16 سال دولت را در اختیار خود گرفته بودند‌؟

-اصلاح‌طلبان می‌دانند مردم را ناامید کرده‌اند

-جریان اصلاحات باید در انتخابات شرکت کند

-یک‌دست شدن قدرت با رای مردم ممکن است

-اصلاح‌طلبان قاعده رقابت و کنش سیاسی را به‌هم نزنند

-هیچ گروهی نمی‌تواند با نظر و انتخاب مردم مخالفت کند

-شاید مردم اصولگریان را هم قبول و دل خوشی از آنها هم نداشته باشند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها