کد خبر: 441774
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۷ ۲۰:۳۰:۱۲
| |

کمتر از 50 سال تا آخرالزمان باقی مانده! / یک سیارک در حال رسیدن به سیاره زمین

سیارک عظیم الجثه‌ای به نام آپوفیس (خدای هرج و مرج) سرعت خود را در همین هنگام که در حال حرکت به سمت زمین است افزایش داده و کارشناسان احتمال می‌دهند سیارک مذکور سال 2068 با زمین برخورد کند. به گفته محققان شدت برخورد این سیارک با زمین در صورت وقوع معادل انفجار 880 میلیون تن تی.ان.تی است.

کمتر از 50 سال تا آخرالزمان باقی مانده! / یک سیارک در حال رسیدن به سیاره زمین
کد خبر: 441774
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۷ ۲۰:۳۰:۱۲

اعتمادآنلاین| کارشناسان هشدار داده‌اند این سیارک ظرف 48 سال آینده ممکن است به سیاره ما برخورد کند. ستاره شناسان دانشگاه هاوایی تأیید کردند که سیارک عظیم "آپوفیس" در اثر تابش غیر یکنواخت که مانند یک رانشگر کوچک عمل می‌کند، در مسیر خود به زمین شتاب گرفته است.

پیش از این کشف، گفته می‌شد که این برخورد غیرممکن است اما یافته‌های جدید نشان می‌دهد این سیارک در 12 آوریل 2068 احتمال برخورد به زمین را دارد و این می‌تواند فاجعه بار باشد.

عرض آپوفیس بیش از 1000 فوت است و شدت برخورد آن با زمین معادل انفجار 880 میلیون تن تری‌نیتروتولوئن یا تی‌ان‌تی (TNT) یا تروتیل خواهد بود. آپوفیس در 19 ژوئن 2004 توسط ستاره شناسان "رصدخانه ملی کیت پیک" در آریزونا کشف شد.

به گزارش گیزمودو ، ناسا به آپوفیس عنوان سومین و بالاترین تهدید را داده و آن را در جدول خطر قرار داده است. این جدول تخمین می‌زند که احتمال برخورد سیارک با زمین در طی 48 سال آینده یک در 150 هزار است اما ثولن به گیزمودو گفت که احتمال برخورد سیارک به زمین نزدیک یک در 530 هزار است.

این سیارک حاوی نیکل و آهن است و تصاویر راداری نشان می‌دهد که با دو لوب کشیده شده چیزی شبیه به یک بادام زمینی است. (سال 2029 از کنار زمین با فاصله رد میشود اما وقتی دور زد و برگشت در 2068 احتمال کمی برای برخورد وجود دارد)

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها