کد خبر: 441860
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۸ ۱۱:۱۶:۱۷
| |

وزیر نیرو:

تصفیه خانه ششم تهران 30درصد در مصرف برق صرفه جویی می‌کند

وزیر نیرو گفت: تصفیه خانه ششم تهران در بالاترین نقطه تهران قرار گرفته و حدود سی درصد در انرژی برق با افتتاح این تصفیه خانه، صرفه جویی می‌شود.

تصفیه خانه ششم تهران 30درصد در مصرف برق صرفه جویی می‌کند
کد خبر: 441860
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۸ ۱۱:۱۶:۱۷

اعتمادآنلاین| رضا اردکانیان، وزیر نیرو، در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت نیرو گفت: توفیق بزرگی است که در بیست و ششمین هفته پویش الف - ب -ایران، 124 پروژه این پویش در سال99 با دستور رییس جمهور را‌ افتتاح می‌کنیم. از این 124پروژه، 7پروژه سازوکاری است و 117پروه ساخت و سازی است که جمعا 31هزار780میلیارد سرمایه گذاری شده است. 126پروژه دیگر با سرمایه گذاری حدود18هزار میلیارد تومان تا این سال می ماند.

او ادامه داد: امروز 4پروژه مهم در تهران در حوزه آب رسانی افتتاح‌ می شود و یک پروژه مهم در استان هرمزگان در زمینه تولید برق. تامین آب شرب شهرهای بزرگ همواره دغدغه دولت ها و سازمان های مسئول بوده است.

وزیر نیرو گفت: امروز در حالی که جمعیت کره زمین 7/5میلیارد اعلام می شود در شهرها نود و شش درصد پوشش دسترسی به آب وجود دارد و چیزی حدود چهار برابر جمعیت ایران هنوز دسترسی به آب ندارند. اما به برکت جمهوری اسلامی در تهران و سایر شهرهای ایران دسترسی صد درصدی دارند.

او مطرح کرد: مثلاً در خاورمیانه، قاهره با جمعیت نه میلیون نفر، چهل درصد این جمعیت حدود سه چهار ساعت در روز دسترسی به آب دارند یا شهر مکزیکوسیتی با 21میلیون نفر جمعیت، بیست درصد در هفته چند ساعت و بیست درصد دیگر در روز فقط چند ساعت به آب دسترسی دارند.


وزیر نیرو بیان‌کرد: در هفت سال گذشته در آب و برق حدود 19هزار و 500میلیارد سرمایه گذاری شده است که 11هزار میلیارد در بخش آب و مابقی در بخش برق است. از دهه های قبل دسترسی کامل به آب شرب داشته ایم. سد امیر کبیر در سال 1340، سد اتیلن 1347، سد لار در سال 1359, سد طالقان1385 سد ماملو1389 به بهره برداری رسیدند.

اردکانیان افزود: در تهران بزرگ سالانه ‌بیش از یک میلیارد متر مکعب مصرف آب شرب و بهداشت داریم که 75درصد از آب سطحی و 25درصد از آب، زیر زمینی است.

وزیر نیرو گفت: از جمله طرح امروز تصفیه خانه بزرگ ششم تهران است. ویژگی آن این است که در بالاترین نقطه تهران قرار گرفته و حدود سی درصد در انرژی برق با این تصفیه خانه صرفه جویی می‌شود و 5 منطقه از این تصفیه خانه بهره مند می شوند. جمعا پروژه های امروز بالغ بر 3هزار و 340میلیارد تومان خواهد بود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها