آیا نمایندگان مجلس یازدهم کمر به استیضاح ظریف بسته‌اند؟

عباس مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه سوال نمایندگان از ظریف به صحن علنی مجلس ارجاع خواهد شد، گفت: اظهارنظر درباره احتمال استیضاح وزیر امور خارجه زود است.

آیا نمایندگان مجلس یازدهم کمر به استیضاح ظریف بسته‌اند؟
کد خبر: 442032
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۹ ۱۲:۱۱:۲۲

اعتمادآنلاین| عباس مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دستور کار اخیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: در جلسه روز چهارشنبه کمیسیون امنیت ملی با حضور محمدجواد ظریف، روز پرترافیکی را پشت سر گذاشت.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با حضور وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی مجلس بیش از 12 سوال نمایندگان مطرح شد، افزود: برخی از این سوالات مربوط به مسائل منطقه‌ای، ملی و برخی دیگر در حوزه برون مرزی بوده است.

وی با تأکید بر اینکه در جلسه وزیر امور خارجه به سوالات عدیده‌ای پاسخ داد، تصریح کرد: برخی سوالات در حوزه تعاملات بین‌المللی، ارتباطات برون‌مرزی و همچنین مراودات مرتبط با دیپلماسی اقتصادی بوده که مقرر شد سوالات نمایندگانی که قانع نشده‌اند با رأی‌گیری اعضای کمیسیون به صحن علنی مجلس ارجاع شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه عمده‌ سوالات نمایندگان پاسخ‌های در خور از وزیر امور خارجه دریافت نکرده و نمایندگان سوال‌کننده زیادی قانع نشدند، گفت: در آینده نزدیک وزیر امور خارجه به صحن علنی مجلس برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان دعوت خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان استیضاح وزیر امور خارجه وجود دارد یا خیر، افزود: در شرایط فعلی سوالات برای ارجاع به صحن آماده می‌شوند. اینکه وزیر بتواند نمایندگان را قانع کند سرنوشت وی را مشخص خواهد کرد، از این رو هنوز برای قضاوت در این باره زود است.

منبع: آنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها