کد خبر: 442058
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۹ ۱۴:۰۸:۰۰
| |

کدام نهادها نقش موثرتری در انتخابات ریاست جمهوری 1400 خواهند داشت؟

محمد ناظمی اردکانی، وزیر تعاون دولت نهم گفت: برای مثال فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و رسانه ملی نقش ویژه‌ای در رقابت‌های سیاسی سال آتی خواهند داشت و از این طریق مردم از مواضع و برنامه‌های احزاب، شخصیت‌ها و احزاب مطلع خواهند شد.

کدام نهادها نقش موثرتری در انتخابات ریاست جمهوری 1400 خواهند داشت؟
کد خبر: 442058
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۹ ۱۴:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد ناظمی اردکانی وزیر تعاون دولت نهم با اشاره به رویکردهای قابل ملاحظه در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، گفت: با توجه به شرایط پیش آمده در اثر شیوع و گسترش ویروس کرونا، برگزاری اجتماعات رقابت‌های سیاسی انتخاباتی تا حدودی تحت شعاع قرار گرفته و از همین رو باید رویکردهای متفاوتی را برای برگزاری این انتخابات مد نظر قرار داد.

او ادامه داد: برای مثال فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و رسانه ملی نقش ویژه‌ای در رقابت‌های سیاسی سال آتی خواهند داشت و از این طریق مردم از مواضع و برنامه‌های احزاب، شخصیت‌ها و احزاب مطلع خواهند شد.

ناظمی اردکانی افزود: وجود چنین شرایطی ایجاب می‌کند که نامزد‌های انتخاباتی دیدگاه‌ها و برنامه‌های انتخاباتی خود را برای اداره کشور و برون رفت از مشکلات پیش رو بازگو کرده و از شعار زدگی و التهابات سیاسی فاصله بگیرند.

وزیر تعاون دولت نهم درباره رویکردهای انتخاباتی حزب متبوع خود هم گفت: جامعه اسلامی مدیران مدت مدیدی است که با استفاده از ظرفیت اعضا که از مدیران متعهد و مجرب هستند و همچنین به کمک جمع 40 نفره‌ای از نخبگان اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برنامه‌ای را برای این انتخابات در دست تدوین دارد و معتقد است که اجرای این برنامه توسط مدیران جوان انقلابی و با روحیه جهادی می‌تواند گام‌های پیشرفت و توسعه کشور را تسریع کند و کشور از ظرفیت‌های کم‌نظیر انسانی ، منابع طبیعی و ذخایر بهره‌مند شود.

دبیرکل جامعه اسلای مدیران درباره‌ نام‌هایی که به عنوان نامزد این انتخابات هم مطرح می‌شوند، بیان کرد: افرادی که نامشان مطرح است هیچ کدام رسما و شخصا اعلام نامزدی نکرده اند؛ البته بی علاقه هم نیستند که حضور پیدا کنند و احتمالا منتظر ارزیابی و سنجش شرایط هستند که آیا با اقبال خواص و بدنه اجتماعی مواجه خواهند شد و یا شورای نگهبان چه نگاهی به آن‌ها خواهد داشت؛ از طرفی بسیاری از تحلیلگران سیاسی معتقدند که چهره‌های جدید و کمتر مشهور در صورت داشتن برنامه و تیم کارآمد از شانس موفقیت بیشتری برخوردارند.

فعال اصولگرا خاطر نشان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری 1400 قطعا مردم با توجه به تجربیات گذشته و شرایط روز کشور به گزینه‌ای اقبال نشان خواهند داد که نقشه راه و برنامه برای اداره کشور را با توجه به تحلیل شرایط و مستندات بالا دستی داشته باشد و همچنین تیم اجرایی و همراه خود را به جامعه معرفی کند، هر چند لازم نیست سمت اجرایی آنها را در دولت آینده مشخص کند، چرا که این منظور فرایند خاص خود را می‌طلبد.

ناظمی اردکانی در پایان خاطر نشان کرد: از طرفی با توجه به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات و عدم تکرار تجربه تلخ انتخابات مجلس یازدهم لازم است با عواملی که باعث نارضایتی و اعتراض هستند به نحو ممکن برخورد شود و ورود قوای سه‌گانه و نهادهای مرتبط با این فرایندهای انتخاباتی در رفع این عوامل کارساز است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها