کد خبر: 442073
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۹ ۱۵:۱۲:۰۶
| |

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت:

کرونا از تجمع استقبال می‌کند

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بیماران کووید 19 بدون تجویز پزشک از هیچ دارویی برای درمان بیماری استفاده نکنند.

کرونا از تجمع استقبال می‌کند
کد خبر: 442073
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۹ ۱۵:۱۲:۰۶

اعتمادآنلاین| «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت در واکنش به بعضی تجویزهای دارویی در خانه برای درمان بیماری کرونا، بیان کرد: در واقع نه تنها در رابطه با بیماری کرونا، بلکه به صورت کلی برای هر بیماری، بدون تجویز پزشک نباید از دارویی استفاده کرد و حتما افراد باید توجه داشته باشند که وقتی علائمی از بیماری را در خود دیدند، باید به پزشک مراجعه کنند تا روند درمانی خود را بر مبنای تجویزهای پزشک معالج خود جلو ببرند.

وی گفت: باید به این نکته توجه کنیم که بیماری ناشی از ویروس کرونا، پروتکل‌های درمانی خاص خود را دارد، روش درمانی این بیماری را باید از دیگر راه‌های درمان سایر بیماری‌ها متفاوت ببینیم، چون اگر قرار به استفاده‌ی دارویی برای درمان سرپایی باشد، حتما باید بر اساس نظر کمیته علمی کرونا و معاونت درمان وزارت بهداشت، در پروتکل درمانی قرار بگیرد.

لاری با اشاره به تاثیر رفتار مردم بر کاهش شیوع کرونا، افزود: میزان شیوع ویروس کرونا در فصل سرد سال، یعنی زمستان، همچون همه‌ی ماه‌های قبل به رفتار اجتماعی مردم مربوط است، چون در این هشت ماه خیلی واضح و روشن بود که هر گاه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همراهی و همکاری مردم افزایش پیدا کرد و استفاده از ماسک جدی گرفته شد، میزان بروز بیماری در کشور کاهش قابل توجه یافت.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه بیان کرد: در این مدت، بدون هیچ استثنایی هر زمان که سفرهای بین شهری از طرف مردم را شاهد بودیم و یا رعایت پروتکل‌ها کم یا عادی انگاری شد، با روند ابتلا و افزایش مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا مواجه شدیم.

لاری افزود: باید توجه کنیم که در فصل زمستان، افراد بیشتر از همه‌ی فصل‌ها در مکان‌های سربسته حضور دارند و این موضوع می‌تواند خطراتی به همراه داشته باشد، متاسفانه ذات ویروس کرونا از تجمع و فضای بدون تهویه استقبال می‌کند و هرچه این فضاها را در اختیار این ویروس قرار بدهیم و همچنین اگر مبتلایان بی علامت در چنین فضاهایی حضور داشته باشد، فرصت بیشتری به ویروس برای انتشار داده‌ایم.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: بنابراین تنها توصیه مکرر همان رعایت فاصله گذاری، شست‌وشوی مداوم دست‌ها، استفاده از ماسک و جدی گرفتن پروتکل‌های بهداشتی است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها