کد خبر: 442110
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۹ ۲۱:۴۱:۰۰
| |

سیدحسن نصرالله: حادثه تروریستی فرانسه از نگاه مسلمانان محکوم است

سیدحسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان گفت: همه حوادثی مانند حادثه نیس فرانسه که چه در گذشته رخ داده و چه در آینده رخ خواهد داد از نظر ما مسلمانان مردود و محکوم است.

سیدحسن نصرالله: حادثه تروریستی فرانسه از نگاه مسلمانان محکوم است
کد خبر: 442110
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۹ ۲۱:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| سید حسن نصرالله گفت: هیچ کس حق ندارد حادثه نیس را به پای اسلام بنویسد. همه حوادثی مانند حادثه نیس که چه در گذشته رخ داده و چه در آینده رخ خواهد داد از نظر ما مسلمانان مردود و محکوم است.

* مسئولان فرانسه حق ندارند جرمی که یک فرد مشخص مرتکب شده است را به پای اسلام و مسلمانان بگذارند. اگر یک مسیحی جرمی را مرتکب شود، نمی توان مسئولیت آن را متوجه مسیحیان و دین مسیح دانست.

* کسی حق ندارد که از تروریسم و فاشیسم اسلامی سخن بگوید. هیچ مسلمانی جنایات آمریکا و اروپا در الجزائر، لیبی و افغانستان را تروریسم مسیحی ننامید.

احترام به اسلام به عنوان یک دین ایجاب می کند که به هیچ وجه از اصطلاحاتی مانند تروریسم اسلامی و فاشیسم اسلامی استفاده نشود.

* دستاورد انسانی رسول اکرم (ص) تحقق یک تحول انسانی بزرگ در جامعه شبه جزیره عربی بود. به هر میزان که مسلمانان از نظر سیاسی و عقیدتی با هم اختلاف داشته باشند، اما ایمان آنها به پیامبر و جایگاه ایشان مهمترین نقطه اتکاء جامعه اسلامی است که به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد.

* مسلمانان تاب و تحمل هیچ توهین و اهانت به رسول خدا را ندارند. دفاع از پیامبر گرامی اسلام اولویتی است که باید بر همه حساب و کتاب های سیاسی، اقتصادی و یا هر عنوان دیگری مقدم باشد. ما حادثه شهر نیس فرانسه را به شدت محکوم می کنیم.

* هم مسلمانان و هم اسلام که کشتن بی‌گناه را حرام کرده است، حادثه نیس را محکوم می کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها