«هوشنگان» منتشر می‌شود + ویدئو

علی جعفری پویان از نوازندگان و مدرسان موسیقی کشورمان در تازه ترین فعالیت موسیقایی اش کنسرتو ویولن «هوشنگان» به آهنگسازی هوشنگ کامکار را در قالب ایده و طراحی متفاوتی منتشر می‌کند.

«هوشنگان» منتشر می‌شود + ویدئو
کد خبر: 442237
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۰ ۱۲:۱۳:۳۳

اعتمادآنلاین| کنسرتو ویولن «هوشنگان - کنسرتو برای ویولن و ارکستر زهی» عنوان یکی از تازه ترین پروژه های علی جعفری پویان مدرس و نوازنده ویولن است که در قالب اثری است برای ویولن و ارکستر زهی به آهنگسازی هوشنگ کامکار در سه موومان پیش روی مخاطبان قرار می گیرد.

هوشنگ کامکار درباره پروژه «هوشنگان» که قرار است از اواسط هفته جاری در قالب پلتفرم های بین المللی توزیع شود، توضیح داده است: «کنسرتو ویولن «هوشنگان» به سبک موسیقی ملی ایران در سه موومان تصنیف شده که در آن از موتیف های موسیقی سنتی ایران و موسیقی کردی با ترکیب عوامل و تکنیک های موسیقی کلاسیک غربی به گونه ای که هویت ملی آن حفظ شود، استفاده شده است. «هوشنگان» اشاره به نام خودمن و پدر نوازنده ویولن اثر است.»

هوشنگ کامکار آهنگساز، علی جعفری پویان تک نواز ویولن، ارسلان کامکار نوازنده ویولن و ویولا، نگار نوراد نوازنده ویولنسل، سیاوش کامکار (استودیو سیا) ضبط صدا، بهروز زندی توسل (ویرایش صدا)، حامی حقیقی (میکس و مسترینگ)، فرید حامدی (طراحی و گرافیک)، کامبیز باقری از گروه هنری 17 (عکاس)، حامد نیک پی از مجموعه زنگ رکوردز (ناشر) گروه اجرایی این آلبوم را تشکیل می دهند.

این در حالی است که علی جعفری پویان از حمیدرضا دیبازر، صبا کامکار، حامد نیک پی، آیدین الفت، مهران اکرمی، نیما جوان، نیما نیک طبع، علیرضا صفرنژاد، امیررضا رعیتی، کمال حسینی، مجتبی تهرانی و وحید خانه ساز در همراهی پروژه قدردانی کرده است.

علی جعفری پویان در یادداشتی به بهانه انتشار بین المللی پروژه «هوشنگان» نوشته است:

«این روزها چه بخواهیم یا نخواهیم، چه به روی خودمان بیاوریم یا نیاوریم و و چه خیلی ها خوششان بیاید یا نیاید همگی روزهای تلخ و غمگینی را سپری می کنیم. در این میان انتشار و اطلاع رسانی هر گونه اثر هنری که در آن نقش دارم برایم سخت تر و حساس تر از قبل شده است ولی در نهایت با حفظ احترام به شنوندگان موسیقی و درک شرایط روحی جامعه و با امید به آینده ای بهتر تصمیم گرفتم کنسرتو ویولن «هوشنگان» را منتشر کنم.

کنسرتو ویولن «هوشنگان» از ساخته های استاد ارجمند هوشنگ کامکار است که برای ویولن و ارکستر زهی در سه قسمت نوشته شده و البته بسیار خوشحالم که با لطف و فروتنی ارسلان کامکار عزیز اجرای ویولن سولوی این اثر به من سپرده شد که امیدوارم توانسته باشم روح این اثر را به درستی درک کرده باشم و روایت درستی از تفکر آهنگساز برای شنونده نقل کرده باشم.

این اثر ابتدا قرار بود 28 تیر ماه و در روز تولد 80 سالگی پدرم منتشر شود که به دلیل حساسیت در میکس و مسترینگ و اصلاحات در ضبط و همچنین ایجاد هماهنگی در نشر داخلی و خارجی انتشارش به این تاریخ موکول گردید. از سویی دیگر همنام بودن نام پدر و نام آهنگساز باعث شد تا نام «هوشنگان» را برای این کنسرتو انتخاب کنیم.

«هوشنگ» ترکیب دو واژه هوش و فرهنگ است و به شخصه شرمسارم که این اسم اصیل سالهاست در فیلم ها و سریال ها و جامعه مورد تمسخر عده ای قرار گرفته و «هوشنگان» بهانه ای شد تا به نام های اصیل ایرانی نظیر هوشنگ ادای احترام کنم. امیدوارم این اثر جایگاه خوبی در تاریخ موسیقی ایران پیدا کند و ارتباط خوبی با نوازندگان ویولن و شنوندگانش ایجاد کند.

ضمن تشکر فراوان از سیاوش کامکار و حامی حقیقی که کمک های بسیاری کردند تا معایب نوازندگی ام کمتر به گوش برسد، دوستان و هنرمندان با ارزش دیگری در تولید و انتشار این اثر من را همراهی کردند که دست یکایکشان را می بوسم و برایشان آرزوی تداوم انگیزه و سلامتی دارم.

طبق برنامه ریزی های انجام گرفته پروژه «هوشنگان» فعلا به صورت نسخه دیجیتالی پیش روی مخاطبان قرار می گیرد.

این در حالی است که مراحل پیش فروش اثر در سامانه های رسمی فروش دیجیتال آثار شنیداری از روز شنبه 10 آبان ماه آغاز شده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها