هادی طحان‌‌نظیف، عضو حقوقدان شورای نگهبان:

بررسی راهکارهای اصلاح مصوبه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

عضو حقوقدان شورای نگهبان از مطرح شدن راهکارهای اصلاح مصوبه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خبر داد.

بررسی راهکارهای اصلاح مصوبه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها
کد خبر: 442252
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۰ ۱۳:۰۷:۳۱

اعتمادآنلاین| عضو حقوقدان شورای نگهبان از مطرح شدن راهکارهای اصلاح مصوبه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خبر داد.

هادی طحان‌‌نظیف، عضو حقوقدان شورای نگهبان، روز شنبه در اینستاگرام خود نوشت: در پژوهشکده شورای نگهبان به همراه برخی از اعضای شورا و همچنین کارشناسان پژوهشکده، میزبان اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی و نیز کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس بودیم.

عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: در این جلسه راجع‌به جایگاه شوراها در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو و تبادل نظر و رویکرد شورای نگهبان نسبت به شوراها تبیین شد.

طحان‌نظیف عنوان کرد: رویه و برداشت شورای نگهبان از اصل 100 قانون اساسی که در این سال‌ها در قالب نظر و نه تفسیر رسمی نسبت به طرح‌ها و لوایح ارسالی از مجلس شورای اسلامی داشته، این است که از منظر شورای نگهبان، صلاحیت شوراها نظارتی است لذا برای آن‌ها شأن اجرایی چندانی قائل نیست.

وی خاطرنشان کرد: البته در این خصوص میان اعضای شورا اختلاف‌نظر هم وجود دارد و برخی از اعضای شورای نگهبان، موافق چنین رویه‌ای نیستند و معتقدند که براساس سایر اصول قانون اساسی ازجمله اصل 7 قانون اساسی که شوراها را جزو ارکان تصمیم‌گیری و اداره امور کشور ذکر کرده است، باید از ظرفیت شوراها در جهت تمرکززدایی بهره جست، اما به هر حال در این سال‌ها نظر اکثریت اعضای شورا عموما همان نظر و دیدگاه اول بوده و همان‌گونه که اشاره شد.

طحان‌نظیف یادآور شد: همچنین در این جلسه، درخصوص راهکارهای اصلاح مصوبه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که شاید مهمترین ایراد شورا به این لایحه همان موارد پیش‌گفته باشد، مباحث مختلفی در جهت رفع ایراد شورا مطرح شد.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها