کد خبر: 442289
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

پادشاه تایلند به شخصیت منفور کشورش تبدیل شده است

روزبه‌روز بر حجم نفرت مردم تایلند از پادشاه کشورشان افزوده می‌شود؛‌ بر همین اساس «ماها واجیرالونگکورن» چند روز پیش در حین بازگشت از آلمان با تظاهرات ده‌ها هزار نفری معترضان در خیابان‌های بانکوک مواجه شد.

پادشاه تایلند به شخصیت منفور کشورش تبدیل شده است
کد خبر: 442289
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| روزبه‌روز بر حجم نفرت مردم تایلند از پادشاه کشورشان افزوده می‌شود؛‌ بر همین اساس «ماها واجیرالونگکورن» چند روز پیش در حین بازگشت از آلمان با تظاهرات ده‌ها هزار نفری معترضان در خیابان‌های بانکوک مواجه شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، دیلی‌میل در گزارشی در این باره خبر داد، رفتارهای عجیب وغریب پادشاه و تعامل تحقیرآمیزش با اطرافیان بر حجم نفرت مردمی از او دامن زده است.

به نوشته این روزنامه بریتانیایی، پادشاه تایلند همواره با لباس‌های کوتاه و تنگ و شلوارهای جین در کاخ سلطنتی تردد می‌کند و خالکوبی‌های بزرگ بدن او در این لباس‌ها نمایان است.

او تمامی کارمندان و دستیارانش را مجبور می‌کند در حین نزدیک شدن به او به حالت زانوزده حرکت کنند. یک بار یکی از همسرانش را مجبور کرد در ظرف سگش غذا بخورد، علاوه بر اینها «فوفو» سگ محبوب پادشاه اجازه دارد سر میز و حتی در ضیافت‌های رسمی با او غذا بخورد.

پادشاه تایلند تاکنون وابستگی خانوادگی حداقل چهار فرزند خود را انکار کرده است و حاضر نیست شهریه مدارس آنها را بپردازد، این در حالی است که ثروت او بالغ بر 40 میلیون دلار تخمین زده شده است.

از همین رو اخیراً در بازگشت از سفر به آلمان بیش از 10 هزار نفر از مردم کشورش در تظاهراتی خواهان بسط دموکراسی در کشور و تدوین قانون اساسی جدیدی در کشور شدند.

به اعتقاد کارشناسان این تظاهرات تحول غافلگیرکننده‌ای در کشور محسوب می‌شود که مردم آن از بدو تولد احترام و اطاعت از پادشاه را فرا گرفته و در روز تولد پادشاه روز پدر را جشن می‌گیرند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها