اسامی هیئت‌داوران بخش «فیلم به معنای مطلق» شانزهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اعلام شد

اسامی هیئت‌داوران بخش «فیلم به معنای مطلق» شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اعلام شد.

اسامی هیئت‌داوران بخش «فیلم به معنای مطلق» شانزهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اعلام شد
کد خبر: 442304
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۰ ۱۶:۰۵:۱۸

اعتمادآنلاین| دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، اسامی هیئت‌داوران بخش «فیلم به معنای مطلق» این رویداد سینمایی را اعلام کرد.


به گزارش اعتمادآنلاین، ستاد اطلاع‌رسانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، برهمین اساس، سردار بهروز اثباتی، مرتضی سرهنگی، سید محمد حسینی، حسن عباسی، جواد شمقدری، سید یاسر جبرائیلی، محسن نفر، اردشیر زابلی‌زاده، نادر طالب‌زاده، حجت‌الاسلام علی سرلک، محمد یاشار نادری، علی باقری‌ کنی و مهدی عظیمی میرآبادی، هیئت‌داوران بخش «فیلم به معنای مطلق» را تشکیل می‌دهند.


سردار بهروز اثباتی؛ از فرماندهان سپاه پاسداران است. فرماندهی قرارگاه فضای مجازی ستاد کل نیروهای مسلح، مسئول تبلیغات در مناطق جنگی، مسئول انتشارات سپاه و تأسیس کنگره شعر جنگ و دبیر علمی این کنگره، در کارنامه وی دیده می‌شود.


مرتضی سرهنگی؛ روزنامه‌نگار و پژوهشگر ادبیات پایداری است که عضویت در شورای سردبیری روزنامه ایران، مدیریت دفتر ادبیات و هنر مقاومت و مرکز مطالعات و تحقیقات فرهنگ و ادب پایداری را نیز در کارنامه دارد.

وی در سال1393 به‌عنوان چهره‌ برتر هنر انقلاب اسلامی معرفی و کتاب «اسرار جنگ تحمیلی به‌روایت اسرای عراقی» او نیز به عنوان کتاب سال دفاع‌مقدس انتخاب شد.


سید محمد حسینی؛ سیاستمدار و رییس دانشگاه مذاهب اسلامی است. وی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در دولت دهم و نماینده اسبق دوره پنجم مجلس‌شورای‌اسلامی بود. وی که در دولت نهم قائم‌مقام وزیر علوم و رییس دانشگاه پیام‌نور نیز بود، از اعضای هیئت‌امنای دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی و عضو هیئت‌علمی دانشکده الهیات دانشگاه تهران است.


حسن عباسی؛ سخنران و تحلیل‌گر مسائل سیاسی و نظامی، رییس اندیشکده یقین و در مقطعی عضو شورای پروانه نمایش بود. عباسی عضویت در هیئت‌داوران بیست‌ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال 1389 را نیز در کارنامه دارد.


سید یاسر جبرائیلی؛ دکتری اندیشه سیاسی، رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، اقتصاددان و فعال رسانه‌ای و تحلیلگر مسائل سیاسی است.


محسن نفر؛ آهنگ‌ساز، پژوهش‌گر، مدرس موسیقی و نوازنده تار است. وی آهنگ‌ساز و نوازنده تار آلبوم‌های وصل مستان، شمس‌الضحی، باغ ارغوان، یاد یار و فکر نو، است. موسیقی فیلم‌هایی چون «مرگ دیگری» و «گورکن» به کارگردانی محمدرضا هنرمند، «هودج » به کارگردانی مجید مجیدی، «معبر» به کارگردانی بهزاد بهزادپور، «بلمی به سوی ساحل» به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور و «روزنه» به کارگردانی جمال شورجه نیز در سوابق این هنرمند وجود دارد.


اردشیر زابلی زاده؛ عضو هیئت‌علمی دانشکده ارتباطات دانشگاه صداوسیما است. راه‌اندازی شبکه پرس تی‌وی، راه‌اندازی اولین روزنامه رسانه ملی با نام روزنامه جام‌جم، راه‌اندازی شبکه رادیویی خبری و مدیر و ناظر در ساخت سریال «نقش بر آب» به کارگردانی باکیده در زمره فعالیت‌های او است.


نادر طالب‌زاده؛ مستندساز، تهیه‌کننده و کارشناس مسائل فرهنگی و همچنین دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو است. دبیری جشنواره فیلم عمار، تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی نیز در کارنامه او به چشم می‌خورد.


حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین علی سرلک، دارای تحصیلات حوزی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه هنر و مسؤول نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در این دانشگاه نیز هست. وی در زمینه‌های تعلیم و تربیت اسلامی، مشاوره ازدواج و خانواده با صدا و سیما همکاری دارد.


محمدیاشار نادری؛ مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح، دانش‌آموخته دکتری سیاست‌گذاری عمومی است. مسئولیت معاونت فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین، عضویت در شورای فرهنگ عمومی کشور، عضویت در شورای سیاست‌گذاری تئاتر مقاومت و دبیری شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم مقاومت نیز در سابقه‌ حرفه‌ای او دیده می‌شود.


علی باقری کنی؛ دارنده مدرک دکترای اقتصاد و دیپلمات ایرانی است. معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیری ستاد حقوق بشر، معاونت سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل و دبیری این شورا و نیز مذاکره‌کننده ارشد پرونده هسته‌ای ایران از فعالیت های باقری کنی است.

جواد شمقدری که در دولت دهم به عنوان معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کرد، مشاور رییس‌جمهور در امور هنری در دولت نهم نیز بود. عضویت در هیئت‌امناء هیئت اسلامی هنرمندان نیز در کارنامه او وجود دارد. شمقدری در فیلم‌های سینمایی «بر بال فرشتگان»، «آفتاب و عشق»، «توفان شن»،‌ به عنوان کارگردان و نویسنده حضور داشته و کارگردانی سریال «نفوذ» را نیز بر عهده داشت.

شایان ذکر است، دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به منظور بررسی کیفی آثار برگزیده، بخش فیلم به معنای مطلق را طراحی کرده است. در این بخش، همه فیلم‌های برگزیده این دوره مورد داوری قرار می‌گیرند و در نهایت یک فیلم به عنوان بهترین اثر بخش «فیلم به معنای مطلق» معرفی خواهد شد.

تندیس «فیلم به معنای مطلق» جشنوارهِ، جایزه‌ی بزرگی‌ست که به فیلمی اهدا می‌شود که علاوه برهم‌خوانی فرم و محتوا از بیشترین نسبت بهره‌وری به اقتصاد و اثرگذاری روی مخاطب برخوردار باشد.


مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها