فرزانه‌ ترکان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو کادر درمان، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

ویروس کرونا | تهران تعطیل و جاده‌های ورودی و خروجی به آن بسته شود / بالا رفتن تعداد تلفات ویروس کرونا برای مردم عادی شده است

فرزانه‌ ترکان گفت: دولت برای امنیت سلامت مردم تهران باید ناوگان حمل و نقل عمومی را با اتوبوس‌ها و واگن‌های بیشتر تجهیز کند. همچنین لازم است ضمن تعطیلی تهران، جاده‌های ورودی و خروجی تهران بسته شود و سفرها فقط به شرایط واقعا اضطراری محدود شود.

ویروس کرونا | تهران تعطیل و جاده‌های ورودی و خروجی به آن بسته شود / بالا رفتن تعداد تلفات ویروس کرونا برای مردم عادی شده است
کد خبر: 442317
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۱ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آمار تلفات کرونا به بیش از 400 هم رسید و همچنین تعداد مبتلایان از مرز 8000هزار نفر هم گذشت تا بحران شیوع ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از آن بیشتر از هر مقطع دیگری در 8 ماه اخیر در کشور خودنمایی کند. این شرایط در حالی است که مشخصا درباره تهران، با وجود اصرار مکرر شورای شهر و همچنین نمایندگان مجلس، دولت برای تعطیلی دو هفته‌ای از خود مقاومت نشان می‌دهد تا نگرانی‌ها در میان پایتخت‌نشینان به بیشترین حالت ممکن خود برسد.

فرزانه‌ ترکان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو کادر درمان، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این‌باره اظهار داشت: وضعیت کرونایی در حال حاضر به معنای واقعی کلمه بحرانی است و به همین دلیل، لازم است هم مردم و هم مسئولین با تمام وجود شرایط را درک کنند تا بلکه از این طریق بتوانیم اقلا از افزایش روزانه تعداد تلفات جلوگیری کنیم. در واقع باید گفت که کرونا شوخی ندارد و کمترین کوتاهی ضررهای زیادی را تحمیل خواهد کرد.

این فعال سیاسی در ادامه افزود: متاسفانه دولت‌مردان ما گویی متوجه بحران کرونا نشده‌اند و به همین دلیل کارهای لازم را انجام نمی‌دهند و فقط مرتب به مردم برای استفاده از ماسک توصیه می‌کنند. آن هم در حالی که متاسفانه بالا رفتن تعداد تلفات برای مردم عادی شده است. این وضعیت می‌تواند در کلان‌شهر تهران تراژدی بزرگی به بار بیاورد. چون تهران به دلیل شلوغی از کمبود وسایل نقلیه عمومی رنج می‌برد و در چنین حالتی حتی استفاده از ماسک هم نمی‌تواند کمکی به مردم کند.

او همچنین تصریح کرد: در واقع به جای اینکه دولت از مردم مطالبه ماسک زدن و رعایت اصول بهداشتی را داشته باشد، این مردم هستند که باید بیشتر کردن وسایل نقلیه عمومی و فراهم کردن امکانات بیشتر بهداشتی را از دولتی‌ها مطالبه کنند. در چنین شرایطی و با وجود مطلع بودن از کاستی‌‌‌ها، نکوهش مردم بدترین کاری است که متاسفانه دولت در این شرایط دشوار انجام می‌دهد.

فرزانه ترکان در پایان گفت: به عنوان یک پزشک به دولت تاکید می‌کنم که مشخصا برای برای امنیت سلامت مردم تهران باید ناوگان حمل و نقل عمومی را با اتوبوس‌ها و واگن‌های بیشتر تجهیز کند. همچنین لازم است ضمن تعطیلی تهران، جاده‌های ورودی و خروجی تهران بسته شود و سفرها فقط به شرایط واقعا اضطراری محدود شود.

چکیده گفت‌وگو با فرزانه ترکان

-کرونا شوخی ندارد

-نکوهش مردم بدترین کاری است که در وضعیت حاد کرونایی می توان انجام ‌داد

-دولت‌مردان متوجه بحران کرونا نشده‌اند

-سفرها به شرایط واقعا اضطراری محدود شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها