نایب رییس فدراسیون بسکتبال خبر داد:

حضور بسکتبال سه نفره ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک

فریده شجاعی نایب رییس فدراسیون بسکتبال گفت: اردوی تیم ملی بسکتبال سه به سه زنان از اوایل آذر با حضور 9 بازیکن آغاز می‌شود.  براساس برنامه سرمربی تیم، ملی‌پوشان در پنج اردو تا زمان اعزام به مسابقات گزینشی المپیک در اردیبهشت ماه حضور می‌یابند.

حضور بسکتبال سه نفره ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک
کد خبر: 442381
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۱ ۰۹:۳۸:۰۹

اعتمادآنلاین| «فریده شجاعی» نایب رییس فدراسیون بسکتبال گفت: اردوی تیم ملی بسکتبال سه به سه زنان از اوایل آذر با حضور 9 بازیکن آغاز می‌شود. براساس برنامه سرمربی تیم، ملی‌پوشان در پنج اردو تا زمان اعزام به مسابقات گزینشی المپیک در اردیبهشت ماه حضور می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه در اردوی آخر تنها 4 بازیکن باقی می‌مانند، گفت: هر هفته مسابقات لیگ برتر برگزار می‌شود و ملی‌پوشان از هر 2 گروه لیگ در اردو حضور دارند، نمی‌توانیم یک روز از مسابقات لیگ را تعطیل کنیم. باید در فاصله بین یک هفته اردوها را سه روزه برگزار کنیم اما آخرین اردو را در فاصله تعطیلی بین مرحله مقدماتی تا پلی‌آف لیگ برتر به‌مدت 6 روز برگزار خواهیم کرد.

نایب رییس فدراسیون بسکتبال درخصوص به‌تعویق افتادن لیگ برتر بسکتبال زنان گفت: قرار بود که این مسابقات هفته گذشته برگزار شود اما به دلیل کرونا به‌تعویق افتاد. به همین دلیل لیگ از 15 آبان آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تیم‌ها پیش از حضور در لیگ برتر باید تست کرونا بدهند، افزود: بازیکنان باید تا آمدن نتیجه تست در قرنطینه باشند. برای برگزاری لیگ تمامی پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و رقابت‌ها نیز بدون تماشاگر خواهد بود. حتی داوران هم باید تست کرونا بدهند. اگر شرایط بیماری کرونا شدیدتر نشود و اتفاق خاصی نیفتد این مسابقات به خوبی برگزار خواهد شد.

شجاعی درباره وضعیت تیم‌های حاضر در لیگ برتر این فصل، خاطرنشان کرد: امسال تیم‌های خوبی در لیگ حضور دارند و بازیکنان تیم ملی در همه تیم‌ها تقسیم شده‌اند. در این فصل 6 تیم در یک سطح قرار دارند و نتایج غیرقابل پیش‌بینی است. این امر نشان می‌دهد که شاهد بازی‌های جذاب و خوبی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: امسال حامیان مالی بیشتر از بسکتبال زنان حمایت کردند و اگر این پشتیبانی‌ها ادامه یابد، از این پس شاهد برگزاری لیگ با کیفیتی هستیم. هرچند که بازی‌ها به صورت نیمه متمرکز برگزار می‌شود اما نمی‌توان گفت که جذابیت بازی‌ها کاهش می‌یابد.

نایب رییس فدراسیون بسکتبال ادامه داد: یکی از مزایای لیگ برتر این فصل برگزاری همه دیدارها در تهران و دسترسی آسان تیم‌هاست. در سال‌های گذشته بازی‌ها به صورت رفت و برگشت بود و نمی‌توانستم همه بازی‌ها را در یک روز ببینم اما در این فصل با توجه به اینکه مسابقات لیگ روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود می‌توانم همه بازی‌ها را ارزیابی کنم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به بحران کرونا برگزاری متمرکز لیگ شیوه مناسبی بود، گفت: تیم‌ها از برپایی لیگ به صورت نیمه متمرکز راضی هستند و امیدوارم در این مدت مشکلی نداشته باشیم و سلامت بازیکنان حفظ شود و بعد از آن هم شاهد بازی‌های خوب و جذابی باشیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها