میرزایی‌نکو، نماینده مجلس دهم:

مجلس هر مصوبه‌ای از سوی دولت را رد می‌کند

نماینده مجلس دهم گفت: بیشترین مشکلی که امروز وجود دارد از ناهماهنگی بین قوا است، مجلس هر مصوبه‌ای از سوی دولت را به بهانه‌های مختلف رد می‌کند.

مجلس هر مصوبه‌ای از سوی دولت را رد می‌کند
کد خبر: 442454
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۱ ۱۲:۴۱:۰۷

اعتمادآنلاین| نماینده مجلس دهم درباره اشکالات طرح معروف به «سوت‌زنی» در مجلس یازدهم گفت: نمایندگان مجلس یازدهم اگر می‌خواهند به مردم و در جهت مبارزه با فساد کمکی کنند، به دولت در جهت عملی کردن دولت الکترونیک کمک کنند.

«قاسم میرزایی‌نکو»، نماینده مجلس دهم، در رابطه با اشکالات طرح اخیر مجلس یازدهم برای کاشفان فساد معروف به طرح «سوت‌زنی» گفت: مبارزه با فساد امر پنهانی در کشور نیست و مجموعه‌ها اگر تصمیم به مبارزه با فساد داشته باشند، به راحتی می توانند در این راه قدم بردارند.

او افزود: اگر برخی نهادها اراده کنند که با فساد مبارزه داشته باشند، باندهای فساد در کشور ما کاملا واضح است اما چون این باندها به یکدیگر متصل هستند، مراعات همدیگر را می‌کنند و فساد هر روز بیشتر ریشه می‌دواند. اینکه بخواهیم از طرحی تحت عنوان «سوت‌زنی» برای مبارزه با فساد استفاده کنیم، آب در‌هاون کوبیدن است.

میرزایی‌نکو با بیان اینکه در برخی نهادها فساد تا خرخره نفوذ کرده است، تصریح کرد: راهی به جز استفاده از ابزار الکترونیک برای مبارزه با فساد وجود ندارد.

میرزایی‌نکو تاکید کرد: نمایندگان مجلس یازدهم اگر می‌خواهند به مردم و در جهت مبارزه با فساد کمکی کنند به دولت در جهت عملی‌کردن دولت الکترونیک کمک کنند.

او اضافه کرد: وزیر ارتباطات و شخص رئیس‌جمهور بارها اعلام کرده‌اند که همه مفاد اجرایی کردن دولت الکترونیک آماده است چرا مجلس در این جهت اقدامی نمی‌کند؟ مهم‌ترین عامل ایجاد شفافیت دولت الکترونیک است که مجلس، دولت را به هیچ عنوان همراهی نمی‌کند.

این نماینده مجلس دهم با تاکید براینکه مجلس یازدهم قصد جدی برای مبارزه با فساد ندارد، گفت: اینکه طرحی با مژدگانی و قسم و آیه برای فساد در نظر گرفته می‌شود نشان می‌دهد مجلس قصد ندارد از راهی که دولت با روش‌هایی بسیار حساب‌شده‌تر با فساد مقابله می‌کند، همراهی داشته باشد.

او ادامه داد: مجلس درصدد اقدامات دهن‌پرکن است نه روش‌هایی که از راه‌های علمی پیش بروند، رقم‌های میلیارد دلاری با طرح سوت‌زنی می‌خواهند برملا شوند؟ آقای همتی خبر از صدور 50 عدد کارت بازرگانی برای کارتن‌خواب‌ها داده است، چگونه یک کارتن‌خواب موفق به دریافت کارت بازرگانی می‌شود؟ همه این اتفاقات نشأت‌گرفته از عدم پیگیری دولت الکترونیک است.

میرزایی‌نکو تاکید کرد: نمایندگان مجلس چرا شعارهای پرحاشیه می‌دهند؟ زمینه‌های فساد در کشور کاملا روشن است.

او تصریح کرد: شعارهای معیشتی نمایندگان انقلابی کجا جا مانده است؟ بیشترین مشکلی که امروز وجود دارد از ناهماهنگی بین قوا است، مجلس هر مصوبه‌ای از سوی دولت را به بهانه‌های مختلف رد می‌کند، در تریبون رسمی کشور، قاضی‌زاده نماینده چندین دوره از پارلمان به طور علنی اعلام کرد مجلس یازدهم با دولت لجاجت دارد.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم اضافه کرد: دولت روحانی 6 ماه دیگر زمان دارد اما مجلسی که با دولت لجاجت می‌کند به چه شیوه‌ای برای ادامه برنامه‌های آن ریل‌گذاری می‌کند؟

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها